صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۵۲۷۲

از تطهیر قاتل تا کاهش مقبولیت

1ـ زمزمه‌های تأخیر در اعلام طرح معامله قرن

منابع بلندپایه فلسطینی در شهر رام‌الله پشت‌پرده نشست‌ چند روز پیش مقامات سازمان ملل و اروپاییِ نزدیک به دولت ترامپ را فاش کردند که طی آن، درباره اوضاع کنونی فلسطین و نیز پیامدهای طرح صلح فلسطینی‌‌ـ اسرائیلی موسوم به «معامله قرن» گفت‌وگو شده است. این منابع تأکید کردند، مقام‌ها به طرف فلسطینی اطلاع دادند که واشنگتن تصمیم گرفته است طرح «معامله قرن» را که پیشتر «جرد کوشنر» داماد ترامپ و مشاور ارشد وی گفته بود در ماه ژوئن آینده اعلام می‌کند، به ‌تأخیر بیندازد؛ چرا که اروپایی‌ها گفته‌اند در سایه برخی شرایط داخلی و خارجی و به ‌ویژه مخالفت قاطع فلسطینیان، دیدگاه دولت ترامپ درباره موعد اعلام «معامله قرن» تغییر کرده است. ولی عامل اصلی که دولت آمریکا را به تأخیر در اعلام معامله قرن مجبور کرده، مربوط به زلزله سیاسی وارد شده به اسرائیل متعاقب شکست بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود در تشکیل کابینه‌اش و درخواست رسمی برای انحلال کنست و آماده شدن برای انتخابات است.

2ـ ارتش آمریکا توان شکست دادن ایران را ندارد

«یاکوف کدمی» رئیس سابق سازمان اطلاعاتی «ناتیو» رژیم صهیونیستی اظهار داشت: «ارتش آمریکا توان شکست دادن جمهوری اسلامی ایران را ندارد.» وی که در میزگردی در شبکه یک تلویزیون روسیه صحبت می‌کرد، درباره تهدید نظامی آمریکا علیه ایران، گفت: «از منظر نظامی، شکست دادن ایران غیرممکن است. این کشور وسعت عظیمی دارد و آمریکایی‌ها نیروهای کافی برای استقرار در این کشور ندارند. حجم لجستیکی که برای این کار لازم است، دیوانه‌وار است و انجام آن برای آمریکایی‌ها غیر ممکن است. پنتاگون بهتر از هر کس دیگری از این موضوع مطلع است و در این مورد هشدار هم داده است.» کدمی همچنین تغییر نظام را هدف اولیه دولت آمریکا توصیف کرد و گفت: «واشنگتن اکنون به این نتیجه رسیده که این هدف قابل تحقق نیست، به همین دلیل در تلاش است ایران را پای میز مذاکره بکشاند و توافق با ایران را به نام خود ثبت کند.»

3ـ اگر ظالمانه نباشد حتماً غیر منطقی است!

روزنامه اصلاح‌طلب «آفتاب یزد» در یادداشتی با عنوان «واکاوی یک قتل» به قلم «مجید ابهری» با انتقاد از اقدام خلاف اخلاق و منطق برخی سیاسیون در ماجرای کشته شدن همسر دوم محمدعلی نجفی، نوشت: «به نظر می‌رسد عده‌ای عمداً در لباس دوست قصد تشدید اوضاع را دارند. پرستوسازی از خانم استاد و یا برنامه‌ریزی شدن ازدواج ایشان و ارتباط این پرونده با اقدامات زمان شهرداری آقای نجفی اگر ظالمانه نباشد، غیر منطقی است؛ چرا که در اصل موضوع یک انسان در یک پیوند نامناسب دچار اختلافات مختلف شده و دست به قتل زده است.» گفتنی است، در روزهای اخیر رسانه‌ها و فعالان اصلاح‌طلب به طرق مختلف تلاش کردند تا در پرونده نجفی، در اقدامی غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای، قاتل را تطهیر و مقتول را متهم جا بزنند.

4ـ صادقانه به مردم بگوییم اشتباه کردیم

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه جریان اصلاحات را بدون هدف و برنامه می‌داند، گفت: خردمندان اصلاحات باید نیروهای مسئله‌دار اصلاح‌طلب را حذف کنند. صادق خرازی همچنین با انتقاد از سازوکار تصمیم‌گیری در این جریان سیاسی، گفت: سیاست دوره قبل را برنمی‌تابیم که عده‌ای بنشینند و تصمیم بگیرند و هر کس را که دل‌شان خواست به مجلس و شورای شهر بفرستند و اعلام کنند هرچه ما می‌گوییم، بگویید چشم، در نهایت هم مسئولیتی نپذیرند. این داستان، گذشته است. وی همچنین با اشاره به کاهش مقبولیت عمومی اصلاح‌طلبان در جامعه و ناکارآمدی دولت آقای روحانی اظهار داشت: اصلاح‌طلبان باید بنشینند و صادقانه با مردم حرف بزنند و بگویند که ما اشتباه کردیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات