صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۵۲۷۳

اخبار کوتاه دوشنبه 13 خرداد

«وندی شرمن» نماینده ارشد دولت اوباما در مذاکرات هسته‌ای به تازه‌ترین اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره مذاکره با ایران واکنش نشان داد و نوشت: عکس گرفتن با رهبر کره شمالی، دونالد ترامپ را به نتیجه دلخواهش نرساند. حالا وی به دنبال امتحان کردن شانس خود با ایران است. گفتنی است، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای سوئیسی خود اظهار داشت آمریکا آماده است تا بدون پیش‌شرط با ایران وارد مذاکره شود.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جمع نمایندگان دموکرات گفت: کنگره همچنان به تحقیقات خود از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و دولت وی ادامه خواهد داد. پلوسی با اشاره به گزارش بازپرس ویژه تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 گفت: رابرت مولر در گزارش خود به صراحت هشدار داد که حمله‌ای به انتخابات و دموکراسی ما انجام شده است.

پیش‌بینی می‌شود همزمان با سفر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به لندن تظاهرات گسترده‌ای علیه سیاست‌های دولت وی برگزار شود. به گزارش گاردین، برآوردها حاکی از آن است که دست کم 250 هزار تظاهرات‌کننده از گروه‌ها و سازمان‌های گوناگون، از جمله مخالفان برگزیت و طرفداران محیط زیست و دیگر گروه‌ها علیه ترامپ تظاهرات کنند.

«محمد‌بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‎وزیر و وزیر خارجه قطر با انتقاد از نحوه برگزاری نشست‌های مکه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما امیدوار بودیم نشست‌های مکه، اساس گفت‌وگوها برای کاهش تنش با ایران باشند؛ اما دو بیانیه پایانی نشست‌های شورای همکاری خلیج‌فارس و اتحادیه عرب از پیش آماده شده بود و قبل از صدور دو بیانیه، رایزنی صورت نگرفته بود.»

«ابراهیم اصغرزاده» چهره سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: مردم در مقطع فعلی از سیاست‌ورزی‌های بی‌نتیجه و اینکه مورد سوءاستفاده قدرت‌طلبان قرار بگیرند، خسته‌اند. آنها از بی‌تصمیمی و پیگیرنبودن اصلاح‌طلبان کلافه‌اند؛ به‌عبارتی مردم از اصلاح‌طلبان بوروکرات و رفیق گرمابه و گلستان قدرت رانتی عبور کرده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات