صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۵۳۲۰

از اتهام علیه ایران تا بازی روانی با تحریم

1ـ کدام دولت حامی تروریسم است؟

«تونی کارتالوکی» از تحلیلگران سرشناس غربی با اشاره به طرح اتهام حمایت از تروریسم علیه ایران نوشت: «ایران به حمایت از حزب‌الله و حماس متهم می‌شود. آیا شبه‌نظامیان القاعده و داعش، لیبی و سوریه و یمن و افغانستان را به خاک و خون نکشیده‌اند و عملیات تروریستی در خاک اروپا و آمریکا انجام نداده‌اند؟ حالا حزب‌الله لبنان بیشتر لایق تعبیر تروریسم است یا القاعده و داعش؟ چه کسی از القاعده و داعش حمایت و جریان انتقال پول و تسلیحات را برای آنان فراهم کرد؟ چگونه است که القاعده و داعش تنها در قلمروهایی از سوریه که تحت نظارت آمریکا و ناتو هست حضور دارند، از جمله در ادلب؟ آمریکا حتی از گروه‌های تروریستی درون ایران، مانند سازمان مجاهدین خلق نیز حمایت می‌کند و اصلاً مشاور امنیت ملی ترامپ که داعیه‌دار اصلی جنگ با ایران است، خود در همایش‌های مجاهدین خلق حاضر می‌شود... تازه باید در نظر داشت گروه‌های مورد حمایت ایران عمدتاً در مقابل گروه‌های تروریستی مورد حمایت واشنگتن در منطقه می‌جنگند.»

2ـ پتروشیمی ایران قابل تحریم نیست

«احمد صرامی» عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: تحریم و ایجاد فشار بر منابع درآمدی ایران تازه نیست و تنها در دوره‌های سیاسی مختلف در آمریکا نوع آن متفاوت بوده است. وی ادامه داد: مطرح کردن تحریم صنعت پتروشیمی ایران، بازی روانی علیه کشورمان است و برخی از پتروشیمی‌های موجود در فهرست جدید تحریمی آمریکا، از سال قبل تحریم بودند. از طرفی باید دقت داشت نوع و میزان تولید محصولات پتروشیمی ایران به نحوی نیست که بتوان آن را از بازار حذف کرد؛ چرا که برخی از محصولات تک محصول بوده و خریداران به آن وابستگی دارند. از سویی دیگر قرارداد خرید محصولات پتروشیمی بلندمدت بوده و قیمت‌گذاری آنها نیز بر اساس نرخ‌های بین‌المللی است. وی افزود: میزان درآمد صادراتی بخش پتروشیمی این اتحادیه در سال ۹۷ حدود 11/2 میلیارد دلار بود که از این میزان نزدیک به ۹ میلیارد دلار وارد کشور شد.

3ـ فرمانده دفاع از بلاد اسلامی

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نه تنها فرمانده کل قوای ایران، بلکه فرمانده دفاع از بلاد اسلامی در عراق، سوریه، فلسطین، یمن و بحرین است که با یک حکمت و دوراندیشی توانسته‌اند انقلاب اسلامی را جلو ببرند. ایشان به طور خاص در مباحث مربوط به مقابله با نظام سلطه به سرکردگی ایالات متحده آمریکا یا مقابله با رژیم صهیونیستی در جهان معاصر بی‌نظیر هستند. سردار سرلشکر صفوی افزود: رهبری ایشان سیاست‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا را با شکست مواجه کرده است. این رهبر متقی، مدیر، مدبر، شجاع، مردم‌دار و عدالت‌خواه یک رهبر بی‌نظیر است و امانت الهی بزرگی برای ملت ایران و ملت‌های اسلامی به شمار می‌آید. اعتقاد من آن است کسانی که به رهبری انقلاب اسلامی دشمنی و خیانت کردند، عاقبت‌بخیر نشدند و نمی‌شوند.

4ـ به زودی قیمت‌های غیر واقعی خودرو خواهد شکست

«محمدرضا نجفی‌منش» رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: با تکمیل و عرضه خودروهای ناقص موجود در دو کارخانه بزرگ خودروسازی قیمت‌های غیر واقعی فعلی در بازار خودرو شکسته خواهد شد. وی افزود: بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کارخانه‌ها منتظر قطعه هستند و قطعه‌ها نیز در انتظار نقدینگی‌اند که در این زمینه اقداماتی در حال انجام است و به زودی این خودروها وارد بازار شده و قیمت‌های غیرواقعی را در بازار خواهد شکست و به قیمت‌های واقعی نزدیک خواهد کرد؛ از این رو به مردم توصیه می‌کنیم در این شرایط حفظ ارزش دارایی‌های خود را در بازار خودرو جست‌وجو نکنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات