صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۱۵۳۵۶

حرف روز/ اصول امام انقلاب

در روزهای اخیر، وارد چهارمین دهه از زعامت امام خامنه‌ای شدیم. این دوران طلایی که با گام دوم انقلاب هم‌زمان شده است، قطعاً فرصتی برای مرور کارنامه و اصول مورد نظر معظم‌له به شمار می‌آید[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی

یادداشت: در روزهای اخیر، وارد چهارمین دهه از زعامت امام خامنه‌ای شدیم. این دوران طلایی که با گام دوم انقلاب هم‌زمان شده است، قطعاً فرصتی برای مرور کارنامه و اصول مورد نظر معظم‌له به شمار می‌آید؛ از این رو در این مجال اندک به چند اصل همواره محترم ایشان توجه می‌کنیم.
1ـ در همه جبهه‌های نبرد از تصمیمات فرهنگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی تا رویکرد حمایت از هم‌پیمانان در سواحل مدیترانه، راهبرد معظم‌له تأکید بر حفظ روحیه مقاومت و مبارزه فکری، اعتقادی و نظامی با دشمنان است. تأکید معظم‌له بر اینکه هزینه سازش به مراتب بیشتر از مقاومت است نیز ناشی از راهبردهای قرآنی و نمونه‌های تاریخی از صدر اسلام تاکنون است.
۲ـ ویژگی دیگر دشمن‌شناسی ایشان، نافرمانی از دشمن «عرف عدوه فعصاه» است و همین سبب شده است تا هیچ‌گاه تصمیم‌های رهبر انقلاب داخل پازل دشمن قرار نگیرد. همچنین به گفته ایشان دشمنان نباید به اندازه‌ای زیاد بزرگ شمرده شوند که در دل‌ها ایجاد رعب شود و نه کوچک شمرده شوند که از آنها غفلت کنیم؛ البته در راهبرد ایشان، حقیر و ضعیف بودن دشمن سبب نمی‌شود که به فکر تجهیز نظامی نباشیم و «لا تستصغرن عدواً واِن ضعف؛ پرهیز از کوچک شمردن دشمن حتی اگر ضعیف باشد.» همین امر سبب می‌شود که نه از ائتلاف‌های بزرگ برخی قدرت‌ها علیه ایران بهراسیم و نه اجازه حمله حتی محدود به افغانستان ضعیف زمان طالبان داده شود.
3ـ یکی از بارزترین ویژگی‌های زندگی امام خامنه‌ای فاصله نداشتن سطح زندگی خود و نزدیکانش با عامه مردم است. حتی یکی از شروط وصلت‌های خانوادگی هم تأکید بر همین روحیه ساده‌زیستی و پرهیز از رفتارهای سودجویانه اقتصادی به دلیل قرابت‌های فامیلی بوده است.
4ـ در طول سی سال گذشته، یکی از ویژگی‌های مدیریتی رهبر انقلاب جلسه‌های متعدد با نخبگان و کارشناسان در حوزه‌های مختلف بوده است. این جلسه‌ها برخلاف جلسه‌های معمول مدیریتی، همواره به صورت تعامل نظر بوده و به اعتقاد کارشناسان مجرب حاضر در جلسه‌ها پختگی و اتقان نظرات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی و علمی امام خامنه‌ای در میان جمع مشهود بوده است.
کید دشمنان برای تضعیف پیوند ملت و رهبری شکست خورده است و همواره خداوند توطئه آنها را به خودشان برگردانده و ناکام گذاشته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات