صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۵۳۶۰

اخبار کوتاه دوشنبه 20 خرداد

دو سناتور آمریکایی به دنبال تصویب قطعنامه‌ای برای مقابله با دور زدن کنگره از سوی کاخ سفید و محدود کردن فروش بی‌حساب و کتاب تسلیحات به عربستان سعودی هستند. این قطعنامه دو حزبی تلاش نمایندگان برای مقابله به مثل علیه ترامپ است. آنها به شدت با فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی مخالفند و از تصمیم‌های اخیر ترامپ در زمینه قراردادهای میلیاردها دلاری با سعودی‌ها خشمگین هستند.
رسانه‌های آلمان درباره سفر وزیر خارجه این کشور به منطقه و ایران نوشتند: «هدف از سفر «هایکو ماس» به تهران دادن تضمین‌هایی به طرف ایرانی در خصوص کانال مالی «اینستکس» است.» روزنامه «دی ولت» آلمان در این باره نوشت: «طرحی که قرار است ماس به ایران پیشنهاد بدهد، شامل حفظ آرامش، خویشتن‌داری و حفظ توافق برجام از سوی تهران است.»
«طارق العسیمی» معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا در امور اقتصادی گفت: «کشورش و روسیه در مراودات بازرگانی خود، روبل را جایگزین دلار آمریکا خواهند کرد.» وی افزود: «ما سازوکاری ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم تعهدات مالی خود را در مقابل روسیه عملی کنیم. بر همین اساس از روبل استفاده خواهیم کرد.» گفتنی است، ونزوئلا 3/5 میلیارد دلار به مسکو بدهی دارد.
پایگاه خبری دیپلمات ‏نوشت: «تنش‌ها بین آمریکا و ایران درست زمانی افزایش پیدا کرده‌اند که ‏روابط بین آمریکا و چین نیز رو به وخامت گذاشته است. این ‏موضوع فرصت بزرگی برای ایران و چین فراهم کرده است تا ‏همکاری‌های خود را بر اساس منافع تجاری و ژئواستراتژیکی ‏مشترک گسترش دهند.»
«علیرضا مهاجر» مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: «تولید دانه‌های روغنی در سال 1394 حدود ۴۶ هزار تن بود که این میزان در سال گذشته با رشد ۷ برابری از ۳۴۰ هزار تن گذشت و در سال جاری پیش‌بینی می‌کنیم از ۴۴۰ هزار تن بگذرد و به رشد ۱۰ برابری دست یابیم.»
بر اساس تصویب هیئت وزیران، سقف تسهیلات مسکن ایثارگران به ازای هر واحد مسکونی در شهرهایی با جمعیت بیش از 1 میلیون نفر، 1 میلیارد و 300 میلیون ریال، در مراکز استان‌ها، 1 میلیارد ریال، در سایر شهرستان‌ها 850 میلیون ریال و در روستاها نیز 500 میلیون ریال تعیین شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات