صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۱۵۳۸۱

از نامزدی احمدی‌نژاد تا تذکر به رئیس‌جمهور

1ـ آقای رئیس‌جمهور خود را جای مردم بگذارید

«حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری» نماینده مردم قم در مجلس در تذکر شفاهی گفت: آقای رئیس‌ جمهور شما وعده داده بودید با مردم صادقانه رفتار کنید و بدانید تعداد استادان، کارمندان و شاگردان وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۶ میلیون نفر و جمعیتی بیشتر از جمعیت برخی کشور‌های اروپایی است. وی افزود: بر این اساس و به نظر شما آیا مردم این استدلال را می‌پذیرند که وزیر چنین وزارتخانه گسترده‌ای به احتمال نسیه نماینده شدن، نقدِ چنین وزارتخانه‌ای را رها کند و کاندیدا شود؟! نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور آیا موافقت شما با استعفای وزیر آموزش و پرورش مشابه وزرای دیگر است؟ وی گفت: زندگی ابعاد مختلفی دارد که یک مورد آن خورد و خوراک آن است و خوب است رئیس‌جمهور به مردم اعلام کند یک ماه می‌خواهد مثل آنان زندگی و خورد و خوراک داشته باشد تا ببینیم می‌تواند دوام بیاورد.

2ـ آمریکا اینستکس را تحریم می‌کند

شبکه خبری «بلومبرگ» در گزارشی مدعی شد: دولت ترامپ برای تصمیم‌گیری در مورد تحریم نهاد مالی موسوم به «ساز و کار تأمین مالی و تجارت ایران و اروپا» یا «STFI»، بررسی‌های لازم را آغاز کرده است. یک مقام ارشد دولت ترامپ که نخواسته نامش فاش شود، به خبرنگار بلومبرگ گفته است کاخ سفید قصد دارد این نهاد مالی را که ایران به عنوان نهاد مالی متناظر با اینستکس راه‌اندازی کرده است، هدف تحریم‌های آتی خود قرار دهد. به گفته این مقام آمریکایی، سازوکار تأمین مالی و تجارت ایران و اروپا (STFI) زیرمجموعه بانک مرکزی ایران است و بانک مرکزی ایران نیز تحت تحریم آمریکاست؛ به همین دلیل دولت ترامپ تحریم این نهاد مالی را در دست بررسی دارد. بلومبرگ پیش از این در گزارشی فاش کرده بود، وزارت خزانه‌داری آمریکا با ارسال نامه‌ای به مقامات اروپایی درباره اینستکس هشدار داده است.

3ـ 16 هزار خودرو تحويل مشتريان شد

«علیرضا بخت‌آزما» نماینده مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: با توجه به آغاز فصل افزایش تقاضا در بازار خودرو و ضرورت تأمین نیاز مشتریان از سویی و ایجاد گردش نقدینگی در زنجیره تولید خودرو از سویی دیگر، با دستور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو همه گروه‌های تأمین، تولید، برنامه‌ریزی و سازندگان، بر تجاری‌سازی خودروهای ناقص و تحویل به مشتریان تمرکز کرده‌اند و در روزهای اخير 16 هزار و 255 دستگاه خودرو تحويل مشتريان داده شده است. وی تصریح کرد: در روز عید سعید فطر تعداد دو هزار و 500 دستگاه خودرو تکمیل و تحویل مشتریان داده شده است. خودروهای تجاری‌سازی شده شامل گروه 206، دنا، دناپلاس، رانا، پژو 207، تندر90 پلاس و اتوماتیک، تندر90،‌ سمند، سورن، آریسان، گروه پارس، پژو 405، پژو 2008 بوده که در روزهای اخیر به مشتریان تحویل داده شده است.

4ـ احمدی‌نژاد می‌خواهد نامزد مجلس شود!

هفته‌نامه «مثلث» در مطلبی نوشت: «در روز‌هایی که اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای انتخاب سرلیست تردید دارند و با وجود نام‌های متنوع، نتوانسته‌اند به اجماع برسند؛ احمدی‌نژاد می‌خواهد با نامزدی در رقابت سیاسی پیش رو بازی هر دو جریان را با چالش جدی مواجه کند. تصور او این است که با نامزدی و سرلیست قرار گرفتن از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس، شاید نتواند اکثریت کرسی‌های مجلس را به دست گیرد، اما این امکان را پیدا می‌کند مانع ورود چهره‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب به مجلس شود. سکوت این روز‌های او شاید آرامش پیش از طوفان است، طوفانی که دی ماه با آغاز ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات مجلس شروع می‌شود و در دوم اسفند آرام می‌گیرد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات