خراسان رضوی >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۱۵۴۰۶

تحقیر هوشمندانه

رهبر انقلاب: «من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.»
پایگاه بصیرت / حسین عباسیان
دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب را نباید فقط در سطح یک دیدار، مخابره و تحلیل کرد، بلکه این دیدار سبک و سیره‌ای را به دنیا، بویژه به گاو‌های شیرده ترامپ مخابره کرد که از این به بعد، سلطه ستیزان عالم، تحقیر سلطه گران را در دستور کار خود قرار خواهند داد.
در شهریور ماه سال ۱۳۹۶ مقام معظم رهبری در جمع متولیان امر، نوع نگاه و نحوه برخورد با این ظالمان را به صورت مبسوط پردازش کرده و فرمودند:
"باید در مسائل دیپلماسی به انقلاب خود افتخار کنیم و از عمل به هنجار‌های ملی و برآمده از انقلاب، نظیر ظلم ستیزی و ایستادگی در مقابل استکبار احساس عزت کنیم. پایبندی به مواضع انقلابی، باعث تشخص و برانگیختن احترام دیگران می‌شود؛ ضمن اینکه این کار با استفاده از نرمش و پیچش و طنازی‌های هنر دیپلماسی منافاتی ندارد. "
دلیل طرح "تحقیر هوشمندانه "اینست که در عین رد و بدل نشدن نامه و پیغام، همه سوال‌ها به گونه‌ای مقتدرانه پاسخ داده شد که طرف مقابل بازی خود را باختی پر هزینه و فاقد سود در نظر خواهد آورد.
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا شاید بهترین کسی باشد که اوضاع احوال ترامپ را بعد از این دیدار درک کند. او چنین تجربه‌ای را در بوکمال دارد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آئین تجلیل از ممتازان آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان در تاریخ ۹۶/۹/۹ به این نکته اشاره کردند که: "زمانی که قاسم سلیمانی در بوکمال بود، رئیس سازمان سیا به وسیله یکی از رابطان خود در منطقه، نامه‌ای برای سردار سلیمانی فرستاد، اما ایشان گفت: «نامه تو را نمی‌گیرم و نمی‌خوانم و اصلاً با این افراد صحبتی ندارم». ۱۴ آذر ۹۶ رئیس سازمان سیا مایک پمپئو وزیر خارجه فعلی آمریکا با نگرانی مجبور شد اعتراف کند که چنین نامه‌ای را ارسال کرده است: «نامه‌ای برای فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران فرستادم، اما او حتی نامه را باز نکرد».
۲۲ آذرماه همان سال خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد:
دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوتِرِش پیشنهاد رفع ممنوعیت سفر سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به عراق و سوریه را مطرح کرده است.
بی دلیل نیست که رهبر معظم انقلاب بار‌ها و بار‌ها فرمودند:
در اتخاذ مواضع انقلابی و مبانی امام بزرگوار باید، ۱- صراحت داشت؛ ۲- رودر بایستی نکنیم؛ ۳- خجالت نکشیم؛ ۴- ترس نداشته باشیم

زنامردان علاج درد خود جستن بدان ماند
که خار از پا برون آرد کسی با نیش عقرب‌ها
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات