صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۱۵۴۲۶

اخبار کوتاه شنبه 25 خرداد

«گارلند نیکسون» مجری برنامه‌های رادیویی و تحلیلگر سیاسی در واشنگتن در توئیتی با کنار هم گذاشتن دو مورد از سخنان وزیر خارجه آمریکا اتهام وی به ایران مبنی بر نقش‌آفرینی در حادثه نفت‌کش‌های دریای عمان را زیر سؤال برد و نوشت: «پمپئو: وقتی من رئیس سیا بودم، ما دروغ می‌گفتیم، فریبکاری می‌کردیم، دزدی می‌کردیم. ما برای این کارها یک دوره کامل آموزشی داشتیم/ پمپئو: جمهوری اسلامی ایران عامل حملاتی بوده که امروز در دریای عمان اتفاق افتاد.»

«عبدالناصر همتی» درباره تأثیر سفر «شینزو آبه» نخست‌وزیر کشور ژاپن بر نوسانات بازار ارز گفت: متأسفانه در بازار ارز همیشه افرادی به دنبال بهره‌برداری از ابزارهای سیاسی برای بر هم زدن ثبات بازار و ایجاد نوسان هستند، در اینجا باید یادآور شوم هیچ یک از بنیان‌های اقتصادی که تعیین‌کننده نرخ ارز است، تغییری نکرده و بانک مرکزی بر بازار مسلط است.

سه کارگزار حمل و نقل دریایی به «رویترز» خبر دادند، دو شرکت نفت‌کش «دی‌اچ‌تی هولدینگ» و «هیدمار» در پی حمله به دو نفت‌کش در دریای عمان رزروهای جدید برای منطقه خاورمیانه‌ـ خلیج‌فارس را به حالت تعلیق درآورده‌اند. شرکت «دی‌اچ‌تی» ناوگان عظیمی از نفت‌کش‌های غول پیکر را در اختیار دارد و شرکت «هیدمار» طیف گوناگونی نفت‌کش در تملک دارد.

«کامران صداقت» کارشناس بازار ارز و سرمایه گفت: عامل اصلی کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر، عرضه گسترده ارز از سوی سوداگران بزرگ اقتصادی است که به دلیل تحولات مربوط به سیاست خارجی و از ترس سقوط نرخ دلار اقدام به فروش گسترده ارز خود در بازار کردند. پس از آن دارندگان دلارهای خانگی نیز ارزهای خود را برای فروش روانه بازار کردند.

محموله‌های ورودی به مجتمع بندرگاهی لس‌آنجلس و لانگ بیچ، که مرکز شماره یک تجارت دریایی آمریکا با چین هستند، در ماه می 6/3 درصد کاهش یافت که نشان می‌دهد تنش‌های تجاری سبب کاهش فعالیت‌های اقتصادی شده است. صادرات آمریکا از بندر کالیفرنیا هم که شلوغ‌ترین بندر صادراتی این کشور است، در ماه می 7/4 درصد افت کرد.

«حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور درباره پرونده نجفی که متهم به قتل همسر دوم خود است، گفت: این پرونده طبق مقررات قانونی در حال طی کردن مراحل خود است تا منتهی به رأی نهایی شود، از این رو مانند بقیه متهمان با او رفتار می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات