صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۵۴۵۴

اخبار کوتاه یک‌شنبه 26 خرداد

«عطاءالله مهاجرانی» در حساب توئيتری خود نوشت: مقامات انگلستان، به ویژه بوریس جانسون که ترامپ شاهین نخست‌وزیری را بر سرش نشاند، کتاب خاطرات تونی بلر را دو بار بخوانند. تونی بلر که به تونی بلایر، یعنی تونی دروغگو معروف شد، کمک به صدام در جنگ علیه ایران را اشتباه استراتژیک آمریکا و انگلیس می‌داند؛ اشتباهی ویرانگر. تونی بلر نوشته است: آنچه را فکر می‌کردم انجام می‌دادم، اما به خدا قسم آرزو می‌کنم کاش آن کار‌ها را انجام نداده بودم!
«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به سناریوی پرستوسازی از سوی برخی هم‌قطارانش در ماجرای قتل میترا استاد، به دست محمّدعلی نجفی نوشت: «متأسفانه این رفتار غیراخلاقی و ناجوانمردانه‌ای است که حتی توهین به شعور و فهم آقای نجفی هم هست.» عبدی در ادامه آورده است: «این برداشت در درجه اول هدفش لکه‌دار کردن دستگاه‌های اطلاعاتی است، ولی پیش از آن یک زن را متهم کرده که عملی به غایت غیراخلاقی است.»
آمارهای جدید مرکز آمار درباره شاخص قیمت تولیدکننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی بر اساس سال پایه ۱۳۹۰ نشان می‌دهد، تورم در این بخش به 47/8 درصد در سال ۱۳۹۷ رسیده است. جزئیات این بررسی آماری از این حکایت دارد که تورم در بخش زراعت و باغداری به 45/4 درصد، غلات به 28/6 درصد، سبزیجات به 51/8 درصد و میوه‌ها و میوه‌های آجیلی به 54/4 درصد رسیده است.
دولت هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: این کشور از امروز تعرفه‌های بالاتری بر 28 کالای آمریکایی از جمله بادام، سیب و بادام‌زمینی اعمال خواهد کرد. هند بزرگ‌ترین بهره‌مند از سیستم تعرفه ترجیحی با آمریکا طی سال 2017 با 5/7 میلیارد دلار در واردات به آمریکا با وضعیت مالیات آزاد بوده است.
«احمد توکلی» رئيس سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت، با انتقاد از اتخاذ سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت، گفت: تا زمانی که سیاست ارزی دولت تغییر نکند، توزیع نامناسب کالاها ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات