صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۵۴۹۶

از ادعاهای مضحک تا دست‌های پشت پرده

1ـ اروپا با آمریکا همدست است

شبکه «المیادین» با اشاره به اینکه اروپایی‌ها نمی‌خواهند به برجام پایبند باشند، نوشت: «دولت‌های اروپایی که توافق هسته‌ای با ایران را امضا کردند، بدون آنکه اقدام عملی ملموسی در راستای اجرای تعهدات خود کنند، تنها ادعای لفظی پایبندی به این توافق را دارند. این ادعای اروپایی‌ها، تقسیم نقش‌ها با دولت آمریکا را مخفی می‌کند. بهانه‌تراشی دولت‌های اروپایی در مورد نداشتن قدرت انجام تعهدات‌شان و در عین حال، ادعای آنها درباره برخورداری از اراده سیاسی، نشان‌دهنده دست‌های پشت پرده است. مبادلات تجاری اروپا با ایالات متحده از ۲۰ درصد مبادلات تجاری اروپایی‌ها با دیگر دولت‌ها که ۲۷۹۱ میلیارد یورو سهم صادرات و ۲۵۷۸ میلیارد یورو سهم واردات است، تجاوز نمی‌کند. این حجم از مبادلات تجاری اروپا با ایالات متحده، از یک سوم مبادلات تجاری میان آمریکا و چین بیشتر نیست. با این حال، چین هیچ‌گاه به خطر افتادن منافع خود در رابطه با آمریکا را بهانه‌ای برای پایبند نبودن خود به توافق هسته‌ای قرار نمی‌دهد.»

2ـ ادعاهای مضحک ولی‌عهد سعودی!

«محمد‌بن‌سلمان» که در یمن مشغول نسل‌کشی است، در آشوب‌های سودان و الجزایر نقش پر رنگ دارد و یک دهه است با حمایت از گروه‌های تروریستی منطقه را به آتش کشیده، در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق‌الاوسط» در سخنانی به غایت مضحک ادعا کرده است، کشورش خواهان جنگ در منطقه نیست! ولی‌عهد سعودی در ادامه جمهوری اسلامی را عامل تشنج‌آفرینی در منطقه خوانده و ادعا کرده این کشور یا به طور مستقیم یا از طریق شبه‌نظامیان مورد حمایتش به عملیات تروریستی دست می‌زند و هدفش ایجاد ناامنی و بی‌ثبات کردن منطقه است! بن‌سلمان در ادامه برای رد گم کنی درباره حمله به نفت‌کش‌ها در دریای عمان، این حمله را به ایران نسبت داد و ادعا کرد: ایران احترام نخست‌وزیر ژاپن در تهران را نگه نداشت و در واکنش به تلاش‌های وی، دو فروند نفت‌کش را که یکی از آنها متعلق به ژاپن بود، مورد حمله قرار داد!

3ـ آماده شدن طرح اصلاحات ساختاری بودجه

«حمید پورمحمدی» معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: سال گذشته اگرچه به شدت به منابع حاصل از صادرات نفت نياز داشتيم، اما حدود 17/5 ميليارد دلار به كالاهای اساسی پرداخت شد تا مردم آسيب نبينند. وی تأکید کرد: با اتکا به فرامین رهبر معظم انقلاب و با هدف مدیریت شرایط ناشی از تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، طرح اصلاحات ساختاری بودجه آماده شده است و برای اظهارنظر متخصصان در پایگاه سازمان برنامه و بودجه کشور قرار داده شده است. رویکرد ما در طرح اصلاحات ساختاری این است که رابطه مستقیم بودجه به نفت را قطع کنیم. وی در ادامه بیان کرد: بودجه سال گذشته در حالی که کشور در وضعیت سختی قرار داشت و منابع مالی دچار مشکل بود، به نحوی صورت گرفت که بودجه عمرانی رشد خوبی داشت و در ضمن یارانه‌های نقدی بدون تاخیر تأمین شد.

4ـ ۱۱ سؤال مجمع‌ تشخیص درباره CFT و پالرمو

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: دومین جلسه کمیسیون مشترک این مجمع به ریاست محسن رضایی با موضوع بررسی پیوستن ایران به CFT و پالرمو تشکیل شد. در این جلسه سؤالات و ابهامات اعضای مجمع درباره پیوستن ایران به این دو کنوانسیون جمع‌بندی شد و ضمن دعوت از بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت خارجه، معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و وزارت اطلاعات برای طرح نظرات کارشناسی خود، مقرر شد سؤالات یازده‌گانه به اطلاع رئیس‌جمهور برسد و پاسخ رسمی دولت به آنها داده شود تا در کمیسیون مشترک و صحن قرائت شود. همچنین کمیسیون مشترک مجمع تا رسیدن به نتیجه نهایی برای طرح در صحن مجمع، جلسات خود را ادامه خواهد داد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات