صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۵۵۳۰

از مخالفت ظریف تا رصد دشمن

1ـ پیامی که ماس از تهران به اروپا برد
پایگاه شبکه خبری «الجزیره» نوشت: ظریف از وزیر خارجه آلمان خواسته که اروپا به تمام تعهدات اقتصادی‌اش در قبال توافق هسته‌ای عمل کند که وی در پاسخ گفته اروپا تلاش خود را می‌کند، اما قدرت آن محدود است؛ جوابی مشابه همان که روحانی ۱۴ سال پیش از جک استراو شنید؛ ماس در این دیدار تنها از راه‌اندازی اینستکس برای مبادلات مالی بین ایران و اروپا به صورت آزمایشی صحبت کرد و ظریف به شدت از صحبت‌ها خشمگین شده و تصریح کرده از این موضع‌گیری اروپایی‌ها قانع نشده است. الجزیره در ادامه می‌نویسد: طبق آنچه در نشست مطبوعاتی متشنج او با وزیر آلمانی آمده، ظریف با درخواست اروپایی‌ها در مورد عقب‌نشینی ایران از تعلیق اجرای تعهداتش در توافق هسته‌ای مخالفت کرده است. وزیر خارجه آلمان با پاسخ مشابهی از سوی روحانی نیز مواجه شده و ایران را با پیامی ترک کرده که بر اساس آن، اگر اروپا بخواهد به رفتار‌های فعلی‌اش ادامه داده و در کنار ایالات متحده بماند، روی دیگری از ظریف و روحانی را خواهد دید.


2ـ اگر اقدامی کنیم، با شجاعت اعلام خواهیم کرد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران چنانچه اراده‌ای مبنی بر جلوگیری از صدور نفت از خلیج‌فارس را داشته باشد، به ‌دلیل قدرتمندی کشور و نیرو‌های مسلح، آن اراده را به ‌طور کامل محقق و آشکارا اعلام خواهد کرد. سرلشکر محمد باقری با تأکید بر اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون به‌ صورت هوشمندانه، دقیق و مستمر همه حرکات دشمنان خود را زیر نظر دارند و رصد می‌کنند، گفت: ایران در صورت نیاز به‌ صورت علنی و پرقدرت و با شدت با دشمنان ملت و منافع ملی کشور برخورد و در منطقه‌ای بسیار وسیع از آن دفاع خواهد کرد و هیچ ملاحظه‌ای را در قالب پنهان‌کاری و فریب‌کاری نخواهد داشت؛ زیرا چنین ملاحظه‌ای را کشوری در دستور کار خود قرار می‌دهد که ضعف قدرت و توانمندی داشته باشد؛ اما امروز با لطف لایزال الهی، ایران اسلامی در اوج قدرت و دشمنانش در نهایت ذلت هستند.


3ـ انحصار در اعطای مجوز به مشاغل حرفه‌ای
«هادی سلیمی‌زاده» کارشناس اقتصادی در برنامه پایش به انحصارات موجود در اعطای مجوز به مشاغل حرفه‌ای و ظرفیت اشتغال‌زایی آن اشاره کرد و گفت: کشور ما در پزشکی، وکالت، داروسازی، سردفتری و دندان‌پزشکی سرانه بسیار پایینی نسبت به کشورهای گروه 20 و حتی کشورهای منطقه دارد که مشخصاً به دلیل وجود انحصار در این مشاغل است. وی با بیان اینکه وضعیت وکالت در کشور آنقدر وخیم است که کمتر کسی به دلیل هزینه‌های گزاف آن حاضر است برای پرونده‌های قضایی وکیل بگیرد، افزود: این در حالی است که نه تنها سرانه ما بسیار پایین است؛ بلکه این مسئله موجب ایجاد صف و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها شده است. در صورتی که با افزایش سرانه در این مشاغل، هم معضل بیکاری تا حد زیادی حل می‌شود و هم به دلیل ایجاد رقابت، قیمت‌ها کاهش یافته، واقعی می‌شوند و کیفیت خدمات نیز افزایش می‌یابد.


4ـ شورای نگهبان نباید کوتاه بیاید!
«محمدرضا باهنر» از چهره‌های اصولگرا در مصاحبه‌ای گفت: اگر شورای نگهبان کمی کوتاه بیاید، یک «شومن» قوی می‌تواند رئیس‌جمهور شود؛ یعنی هرکس بیاید و بتواند به رقیب خود رکب و پشت پا بزند و متلک درشتی بیندازد، می‌تواند در انتخابات پیروز شود. باهنر خاطرنشان کرد: با یک خنده و اخم سه میلیون رأی در کشور جابه‌جا می‌شود و این اصلاً منطقی نیست. چنانچه دیدیم در مناظره‌ها تنها بحثی که مطرح نمی‌شود، برنامه‌ها و چشم‌انداز آینده کشور در دیدگاه کاندیدا‌ها است؛ بنابراین با این اوصاف اصلاً نمی‌توان تصور و پیش‌بینی کرد که در سال ۱۴۰۰ چه کسی می‌تواند برگ برنده‌ای در انتخابات کشور داشته باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات