صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۱۵۵۶۰

سرلشکر باقری: بخواهیم تنگه را ببندیم با صلابت اعلام می‌کنیم

تا زمانی که کسی برای تنگه هرمز مشکل ایجاد نکند ما امنیت آن را حفظ می‌کنیم و تا زمانی که نفت جمهوری اسلامی ایران صادر شود، نفت دیگران نیز با امنیت صادر خواهد شد.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح روز گذشته در حاشیه مراسم تجلیل از برترین‌های آموزش نیرو‌های مسلح در دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حامی و حافظ امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس است و ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم که امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس همانند امنیت داخلی کشور است. وی با تأکید بر اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با تسلطی که بر خلیج فارس و تنگه هرمز دارند، امنیت آن را برقرار می‌کنند، گفت: ماه گذشته مواردی در جنوب دریای عمان اتفاق افتاد که مشکوک بود؛ امریکا، رژیم صهیونیستی و تعداد کمی از همراهان مرتجع آن‌ها در منطقه، این اتفاقات را به جمهوری اسلامی نسبت دادند. 
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: ما توانایی این را داریم که اگر بخواهیم تنگه هرمز را مسدود کنیم و اقدام ما به شکلی خواهد بود که قطره‌ای نفت خارج نخواهد شد. اینکه چنین اتفاقی افتاده و ما مسئولیت آن را نمی‌پذیریم نشان می‌دهد که توطئه مشکوک دشمنان است؛ ما اگر اراده و قصد انسداد تنگه را داشته باشیم با صلابت آن را اعلام می‌کنیم.

برای اعمال قدرت پنهان‌کاری نمی‌کنیم
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به حوادث اخیر در خلیج فارس، گفت: جمهوری اسلامی ایران چنانچه اراده‌ای مبنی بر جلوگیری از صدور نفت از خلیج فارس داشته باشد، به دلیل قدرتمندی کشور و نیرو‌های مسلح آن اراده را به طور کامل محقق و به طور علنی و آشکار اعلام خواهد کرد. 
به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمد باقری در مراسم تجلیل از برترین‌های آموزش نیرو‌های مسلح در دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع)، گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز با دشمنانی بد عهد و بد اخلاق و فریبکار همچون امریکا روبه‌رو است که از یک سو فشار‌ها را بر جمهوری اسلامی افزایش می‌دهند و سوی دیگر دم از مذاکره می‌زند؛ یعنی راهبرد فشار فزاینده و توسعه یابنده و شعار مذاکره، تفاهم و توافق سر دادن که این راهبرد خطرناک از سوی دشمن است که ما با آن مواجه هستیم. وی افزود: رژیم بعث عراق به رهبری صدام نیز در دوران جنگ تحمیلی بر ایران، شهر‌های ما را بمباران جنگی و شیمیایی و موشکباران می‌کرد و همزمان شعار صلح نیز سر می‌داد. 
باقری تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز با یک صدام جدید به نام ترامپ با روش‌های پیچیده‌تر و خطرناک‌تر و عوام‌فریبانه‌تر روبه‌رو است که به اذعان مسئولان امریکایی در جنگ اقتصادی و جنگ روانی در طول تاریخ چنین فشاری به هیچ کشوری وارد نکرده‌اند و این فشار با هدف قرار دادن ایران بین دو گزینه جنگ و مذاکره است که نتیجه آن می‌تواند تسلیم ایران باشد، بنابراین به این دلیل جمهوری اسلامی گزینه مقاومت و دفاع انقلابی و فعال را انتخاب کرد و محکم پای آن نیز خواهد ایستاد. 
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به حوادث اخیر در خلیج فارس، خاطرنشان کرد: امریکا و اذنابش فرافکنی‌هایی مرتبط با حوادث اخیر در خلیج فارس را مبنای اتهام به ایران قرار داده‌اند که آن‌ها با این واقعیت آشنا بشوند که جمهوری اسلامی ایران چنانچه اراده‌ای مبنی بر جلوگیری از صدور نفت از خلیج فارس را داشته باشد، به دلیل قدرتمندی کشور و نیرو‌های مسلح آن اراده را به طور کامل محقق و به طور علنی و آشکار اعلام خواهد کرد و همچون امریکای تروریست، فریبکار و نا امن کننده جهان و اذناب منطقه‌ای و بین‌المللی آن فریب‌کاری و پنهان‌کاری نخواهد کرد.
 وی با تأکید بر اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به صورت هوشمندانه، دقیق و مستمر تمام حرکات دشمنان خود را زیر نظر دارند و رصد می‌کنند، گفت: در صورت نیاز به صورت علنی، آشکار و پر قدرت و با شدت با دشمنان ملت و منافع ملی کشور برخورد و در منطقه‌ای بسیار وسیع از آن دفاع خواهد کرد و هیچ ملاحظه‌ای در قالب پنهان‌کاری و فریب‌کاری نخواهد داشت زیرا چنین ملاحظه‌ای را کشوری در دستور کار خود قرار می‌دهد که ضعف قدرت و توانمندی داشته باشد، لیکن امروز با لطف لایزال الهی ایران اسلامی در اوج قدرت و دشمنانش در نهایت ذلت هستند.

منبع: روزنامه جوان
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات