صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۵۵۷۲

اخبار کوتاه چهارشنبه 29 خرداد

«ناتالی توچی» مشاور ویژه فدریکا موگرینی در مصاحبه با شبکه روسی «راشاتودی» درباره احتمال خروج جمهوری اسلامی ایران از برجام پس از پایان مهلت ۶۰ روزه تهران به اروپا، گفت: فکر می‌کنم و می‌توانم در این رابطه بگویم که اگر به جای تصمیم‌گیرندگان ایرانی بودم، این تهدید را عملی می‌کردم. وی در ادامه افزود: منظور من این است که کاملاً روشن است اگر طرف مقابل قرارداد عمل به تعهدات خود را رها کرده و به قرارداد پایبند نباشد، منصفانه است که من نیز از توافق جدا شوم.

«گریگ اسمیت» مدیر مالی شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا از احتمال اقدام این شرکت در راستای تغییر نام هواپیمای بدسابقه 737 مکس خبر داد. این هواپیما به دلیل دو مورد سقوط در اواخر 2018 و اوایل 2019 در سراسر جهان زمین‌گیر شد. همچنین شرکت هواپیمایی «قطر ایر» قصد دارد به دلیل زمین‌گیر شدن سه فروند هواپیمای بوئینگ 737 تحت مالکیت یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خود از شرکت بوئینگ آمریکا درخواست غرامت کند.

«عطاءالله مهاجرانی» در توئیتی به انتقاداتی که از او به دلیل مخالف بودنش با مذاکره با آمریکا مطرح شده، پاسخ داد و نوشت: «حرف قابل توجهی است!‌ می‌گویند شما که نزدیک سی سال پیش درباره مذاکره مستقیم مقاله نوشتی، چرا اکنون مخالف مذاکره هستی؟! دلیلش روشن است، همه عناصر معادله تغییر کرده‌اند، گفته‌اند: کار‌ها در گرو زمانه خویشند، «الأمور مرهونة باوقات‌ها» مدرس گفته بود، برخی از ترس مرگ خودکشی می‌کنند.»

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه از تصمیم ایران برای کاستن از تعهدات خود ذیل برجام دفاع کرد و گفت، مسکو یأس طرف ایرانی از عدم توجه مناسب به درخواست‌های فوری این کشور در زمینه برجام را درک می‌کند و با آن هم‌نظر است. او یادآوری کرد، ایران به همه تعهداتش پایبند مانده و حتی در حال حاضر از نظر فنی محدودیت‌های مشخص‌شده در توافق هسته‌ای را رعایت کرده است.

به‌ دنبال طرح احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، سؤال اساسی آن است که با حذف این ارز، سهم ماهانه هر یارانه‌بگیر از ۱۴میلیارد دلار تخصیصی کالاهای اساسی چقدر خواهد شد؟! سهمی که با احتساب دلار نیمایی و آزاد رقمی بین ۱۳۵ هزار تا ۱۸۱ هزار تومان می‌شود.

آمار گمرک نشان می‌دهد، واردات کره در دو ماه ابتدای سال جاری به دلیل وجود رانت اطلاعاتی برخی واردکنندگان از سال‌های ۹۷ بیشتر است، به همین منظور با وجود برداشته شدن ارز واردات کره قیمت این محصول حداقل یک سال نباید در بازار مصرف افزایش یابد.

 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات