صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۱۵۵۹۷

حرف روز/ شلیک به هژمون؟!

خبر مهمی که از روز پنج‌شنبه تاکنون در صدر اخبار رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته، هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکا در منطقه کوه مبارک استان هرمزگان است[...]
پایگاه بصیرت / عزیز غضنفری

یادداشت: خبر مهمی که از روز پنج‌شنبه تاکنون در صدر اخبار رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته، هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکا در منطقه کوه مبارک استان هرمزگان است. خبری که همزمان با آن قیمت نفت ۳ درصد افزایش یافته و این روند صعودی ادامه دارد؛ اما آثار این رویداد مهم تنها به این بخش محدود نشده و بازتاب‌های متعدد و فراوانی داشته است. به طور طبیعی بیشترین بازتاب‌های این رخداد در آمریکا به شکل افزایش شکاف‌ها و اختلافات داخلی آشکار شده است؛ یک کارشناس آمریکایی این واقعه را از بعد قدرت فنی ایران این‌گونه توصیف می‌کند: «این هواپیما در ارتفاع بسیار بالا پرواز می‌کند، بنابراین این واقعیت که ایرانی‌ها توانستند آن را سرنگون کنند نشان‌دهنده توانمندی‌های قابل توجه آنها است.»
«جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سیاست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران را فاجعه‌بار توصیف کرد.
«الیزابت وارن» نماینده سنا، سیاست ضد ایرانی ترامپ را به باد انتقاد گرفت و مدعی شد «دونالد ترامپ این بحران را بالا آورد و سیاست خارجی بی‌ملاحظه‌ توئیتری‌‌اش فقط وضع را بدتر کرده‌ است. ما نیاز داریم تنش‌زدایی کنیم و اجازه ندهیم جنگ‌طلبان این کابینه ما را به یک جنگ بکشانند.»
«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت خواستار «حل بحران با ایران از طریق دیپلماتیک» شده و در عین حال گفته است آمریکا باید ایران و عربستان را به سر میز مذاکره بیاورد.
اما واقعیت آن است که این اولین پهپاد آمریکایی نیست که در خاک ایران هدف قرار می‌گیرد و چند سال پیش هم تفنگداران آمریکایی به دلیل تجاوز به حریم دریایی ایران دستگیر شدند. واقعیتی که نشان می‌دهد نیروهای مسلح کشورمان با چشمانی تیزبین و همیشه بیدار از تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور پاسداری می‌کنند و در برابر هر متجاوزی به حریم سرزمینی ایران از زمین، هوا و دریا پاسخ کوبنده و پشیمان‌کننده می‌دهند. بنابراین از نگاه ایرانیان موضوع پیش‌آمده تازگی ندارد، اما برای آمریکایی‌ها مهم‌تر از شلیک به هواپیمای‌شان، شلیک به راهبرد استکباری‌شان علیه ایران و هژمونی این کشور در منطقه و جهان وسط معرکه‌گیری آمریکا و به راه انداختن جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات