صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۱۵۶۵۲
 فرمانده كل سپاه در كنگره ملي 5400 شهيد استان كردستان

هر دشمني به مرزهاي ما تعرض كند نابود خواهد شد

سرلشكر حسين سلامي با اشاره به سرنگون كردن يك فروند هواپيماي جاسوسي آمريكا، گفت: «مرزها خط قرمز ماست و هر دشمني به آن تعرض كند، بر نخواهد گشت و نابود خواهد شد.»

فرمانده كل سپاه در كنگره ملي 5400 شهيد استان كردستان، اظهار داشت: «شهيدان ما در هر نقطه‌اي از اين كشور بزرگ، نشانه‌هاي عزت و سمبل‌هاي افتخار ما هستند. شهيدان بيان كننده استحكام ايمان و درخشش روح مقاومت در پيكره ملت ايران هستند.»

ميراث جاودان صدها هزار شهيد

وي افزود: «امروز ملت ايران در عالم با صفت اقتدار، افتخار، بزرگي، ايستادگي، عزت، پيشرفت، امنيت و رفاه شناخته مي‌شود و همه اين معاني و تعابير ميراث جاودان صدها هزار شهيد اين سرزمين بزرگ است.»

سرلشكر سلامي در ادامه گفت: «مي‌توان واژه كُرد را الهام بخشيده از كرامت، رشادت و دلاوري دانست. كردستان و مردمانش اصيل‌ترين مردمان ايران هستند؛ بنابراين كردها در شكل‌دهي به تمدن عظيم ما نقش گسترده‌اي دارند و به اين دليل است كه اين سرزمين سال‌ها مورد طمع دشمنان بوده است.»

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه در هر دوره‌اي آمريكا يك سرزمين را عرصه تاخت خود قرار داده است،‌ گفت: «آنها مي‌خواستند كردستان را پايگاه و سكوي پرتابي براي شكستن وحدت ملي امت اسلام قرار دهند؛ اما شعور، آگاهي، ايمان و روح حماسه‌آفريني مردمان كرد در پيوند با همه ملت ايران اجازه نداد اين توطئه شوم شكل بگيرد. آنها مي‌خواستند سرزمين كردستان ما را ميدان جنگ كنند و امنيت را از مردمان ما بگيرند؛ اما جوانان برومند كردستان و ايران و پيشمرگان مسلمان ايستادند و قتلگاهي براي سياست‌هاي استعماري آمريكا و غرب ساختند.»

كردستان، نقطه وحدت امت اسلام

سرلشكر سلامي تصريح كرد: «كردستان نقطه وحدت امت اسلام و ملت ايران شده است و امروز كردستان در حال پيشرفت مي‌درخشد و در آن جلوه‌هاي پيشرفت نمايان است. ما از تاريخ سختي عبور كرده‌ايم و با دشمنان بزرگي درگير بوده‌ايم و همه سناريوهاي سخت و سهمگين استعمار براي فشار به مردم ايران و از بين بردن استقلال كشور در طول تاريخ 40 ساله از سوي دشمن اعمال شده است؛ اما ملت بزرگ ايران با اقتدار از ارتفاع اراده دشمنان عبور كرد و آنها را شكست داد.» سردار سلامي ادامه داد: «ما هركجا مقاومت كرده‌ايم، پيروز شده‌ايم. در تحريم اقتصادي به خوداتكايي اقتصادي رسيديم و مسير ما در اين گذرگاه سخت تحريم، دستيابي به عزت اقتصادي و بريدن پيوند به هيچ بيگانه‌اي است.»

 

دشمن نگران و سرگردان

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه دشمنان ما سرگردان، بي‌عمل و نگران هستند و نمي‌دانند كه چه كاري بايد انجام دهند، اظهار داشت: «آنها در لبنان با شكست از حزب‌الله، براي هميشه سياست‌هاي تجاوزكارانه‌شان خاموش شد. فلسطيني‌ها سنگ‌ها را كنار گذاشته‌اند و به موشك رسيده‌اند. پيرامون رژيم صهيونيستي فوراني از آتش وجود دارد. آنها مي‌خواستند نظام سوريه را سرنگون كنند؛ اما امروز مجبور به فرار از آن سرزمين شده‌اند. مي‌خواستند با 150 هزار سرباز عراق را فتح كنند؛ اما امروز عراق هرگز در كنترل سياست‌هاي آمريكا نيست، بلكه امروز اين انقلاب اسلامي است كه خاستگاه مردم اين سرزمين است.»

وي گفت: «مي‌خواستند در يمن سرپل سياسي‌ـ جغرافيايي جديدي بسازند؛ اما آمريكا، سعودي و شركاي‌شان در باتلاق گير كرده‌اند و موازنه به نفع يمني‌ها در حال تغيير است. امروز پوكي استخوان و ضعف موريانه‌اي، از درون قدرت آمريكا را مورد هدف قرار داده است. آنها مي‌خواستند با تحريم اقتصادي ملت ايران را وادار به تسليم كرده و با فشار اقتصادي در كنار عمليات رواني ملت ايران را به مذاكره و پس از آن تسليم وادار كنند؛ اما ملت ايران آگاهانه، قهرمانانه و مؤمنانه براي حفظ عزت و كرامت خود ايستاد.»

با منطق مقاومت قد برافراشته‌ايم

سرلشكر سلامي با اشاره به سناريوهاي دشمنان،‌ خاطرنشان كرد: «آنها مي‌خواستند اين‌گونه ترسيم كنند كه راه‌حل عبور از مشكلات اقتصادي ايران مذاكره است؛ در حالي كه ما تجربيات درس آموز و عبرت‌هايي از تاريخ نزديك‌مان داريم. مي‌دانيم كه نمي‌توان به دولت غير قابل اعتماد آمريكا اعتماد كرد. تا به امروز در مقاومت رشد كرده‌ايم و با منطق مقاومت قد برافراشته‌ايم.» فرمانده كل سپاه تأكيد كرد: «ما در جنگ ايستاديم و پيروز شديم. در مقابله فرهنگي ملت ايران ايستاد و فريب مفاهيم به ظاهر شيك قدرت‌هاي بزرگ را نخورد. در مقابل رژيم صهيونيستي ايستاديم و پيروز شديم. در تحريم اقتصادي ايستاديم و امروز در حال رشد هستيم.»

وي با تأكيد بر اينكه به قدرت‌هاي بزرگ احتياج نداريم و همه ظرفيت‌هاي لازم براي رشد در جامعه ايراني وجود دارد، تصريح كرد: «اين ظرفيت‌ها براي پيروزي در يك جنگ جهاني كافي است. مذاكره بازي در ميدان دشمن و بازي در اين زمين، فشار دشمن را تشديد خواهد كرد؛ چرا كه احساس مي‌كند از منطق مقاومت پا پس كشيده‌ايم و به ميدان مذاكره آمده‌ايم.»

سردار سلامي عنوان كرد: «دشمن در مذاكره مي‌خواهد ملت ايران را از سلاح دفاعي خود خلع كند. ملتي كه خلع سلاح مي‌شود، تهاجم به آن آسان است. ملتي كه ايستادگي مي‌كند، دشمن جرئت تعدي به حريم آن را ندارد.» فرمانده كل سپاه با اشاره به ديدار نخست‌وزير ژاپن با رهبر معظم انقلاب گفت: «اين ديدار ما را به ياد خاطره ملاقات وزير خارجه شوروي با امام(ره) انداخت و آن غرور انقلابي و اسلامي و ملي را در اوج قرار داد. شكوه و عظمت و وقار كلام رهبرمان را ديديم كه چگونه قاطعانه و شجاعانه براي همه جهان پيام مقاومت ملت ايران را بيان كردند.»

سرنگوني پهپاد آمريكايي

وي با اشاره به ساقط كردن پهپاد جاسوسي آمريكا اظهار داشت: «در سحرگاهان امروز نيروي هوافضاي سپاه يك فروند هواپيماي جاسوسي دشمن را كه از مرزهاي ما عبور كرده و در حال تعرض به امنيت ملي ما بود، شجاعانه سرنگون كرد. اين منش و روش و قاعده ملت ايران در برخورد با دشمنان است.»

سرلشكر سلامي تأكيد كرد: «سرنگون كردن هواپيماي جاسوسي آمريكا، حامل يك پيام آشكار، واضح، قاطع، سريع، صريح و دقيق بود و آن اينكه مدافعان مرزهاي ميهن اسلامي ايران در مقابل تعرض هر بيگانه‌اي به اين سرزمين عكس‌العمل‌هاي قاطع، تمام‌كننده و قطعي خواهند داشت. مرزها خط قرمز ماست و هر دشمني به آن تعرض كند، بر نخواهد گشت و نابود خواهد شد. تنها راه دشمنان احترام به تماميت ارضي و منافع ملي ايران است.»

فرمانده كل سپاه، گفت: «اعلام مي‌كنيم بناي جنگ با هيچ كشوري نداريم؛ اما براي جنگ كاملاً آماده‌ايم و حادثه امروز نشانه روشني از اين پيام دقيق بود.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات