صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۵۷۰۱

از وقاحت اروپا تا حملات اسرائیل

1ـ وقاحت سیاسی اروپا به روایت علی شمخانی
«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در یادداشتی در واکنش به تهدید سه کشور اروپایی درباره پیامدهای توقف اجرای تعهدات برجامی از سوی تهران نوشت: «بیانیه اخیر وزرای خارجه سه کشور اروپایی، آخرین اقدام از این نوع است که به‌ واقع نمی‌توان نامی به غیر از «وقاحت سیاسی» بر روی آن گذارد. اگر تاکنون سهم بیشتری برای ناتوانی اروپا در برابر آمریکا قائل بودیم، اکنون قائل به نبود اراده در اروپا برای اجرای تعهداتش هستیم... به نظر می‌رسد اروپا از تداوم شرایط موجود که ثمره آن، فشار آمریکا به ایران و بهره‌برداری سیاسی و امنیتی اروپا از آن است، احساس رضایت می‌کند. بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی از ۱۶ تیر ماه، گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران در چارچوب بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام با جدیت آغاز خواهد شد تا کشورهایی که از «صبر» جمهوری اسلامی برداشت ضعف و بی‌عملی داشته‌اند، متوجه شوند که پاسخ ایران به تجاوز پهپاد آمریکایی به مرزهای هوایی با واکنش نسبت به تلاش فریبکارانه سیاسی برای محدودسازی حقوق مسلم مردم ایران تفاوتی نخواهد داشت.»


2ـ راه‌اندازی «بازار آب» و «بانک آب» ممنوع است
«علی‌مراد اکبری» معاون وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به پیشنهاد راه‌اندازی «بازار آب» و «بانک آب» از سوی وزارت نیرو گفت: «اگر قرار باشد خرید و فروش آب کشاورزی انجام شود، تغییر کاربری در اراضی کشاورزی صورت می‌گیرد که بر اساس قانون این تغییر کاربری ممنوع است.» گفتنی است، صدیقه ترابی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو چند روز قبل در جمع خبرنگاران گفته بود: «می‌توان به جای آنکه آب را از دریای عمان یا خلیج‌فارس انتقال داد، آب را از کشاورز بخریم و به مصرف شرب یا صنعت اختصاص دهیم. برای تأمین آب بیشتر، انتقال آب حوضه به حوضه و انتقال آب از دریا، راهکارهایی است که پیگیری می‌شود، اما گاهاً قیمت تمام شده آب در این انتقال‌ها زیاد است؛ از این رو ما به دنبال راهکار مؤثرتری بودیم که تشکیل بازار آب و بانک آب در همین راستا هدفگذاری شده است.»


3ـ مردم از جریان اصلاحات توقع دارند که پاسخگو باشند
«پرویز سروری» با اشاره به خبر قهر اسحاق جهانگیری از دولت، گفت: بیشترین سهم در مشکلات امروز مردم متوجه اصلاح‌طلبان است، زیرا دولت روحانی با سبد آرای اصلاح‌طلب توانست به پیروزی برسد؛ اما اصلاح‌طلبان می‌خواهند به جای پاسخگویی، طلبکار وضع موجود باشند. وی افزود: آقای جهانگیری مسئول اصلی کارهای اجرایی دولت است؛ چرا که وظیفه هماهنگ کردن کارهای وزرا با معاون اول است و عمده مشکلات از اقدامات و عملکرد جهانگیری نشئت می‌گیرد. بنابراین وی نمی‌تواند آشفتگی‌های موجود را به دیگران ارتباط دهد و نقش خود را در نابسامانی‌های اقتصادی کتمان کند. سروری خاطرنشان کرد: شانه خالی کردن آنها از بار مسئولیت‌ها مشکلی را حل نمی‌کند و امروز مردم از جریان اصلاحات توقع دارند که پاسخگو باشند.


4ـ ایران شریک کلیدی روسیه در مبارزه با تروریسم است
«نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه پس از دیدار با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی تأکید کرد، ایران یکی از شرکای کلیدی روسیه در مبارزه علیه تروریسم است. این مقام روس همچنین به ساقط شدن پهپاد جاسوسی به وسیله سامانه‌ دفاعی ایران اشاره کرد و گفت: «بر اساس داده‌های وزارت دفاع روسیه، ایران پهپاد آمریکایی را در حریم هوایی خود هدف قرار داده است.» پاتروشف در بخشی دیگر از اظهاراتش حملات رژیم صهیونیستی به سوریه را نامطلوب دانست و تأکید کرد: «هرگونه تلاش برای تهدید جلوه دادن ایران به عنوان تهدید بین‌المللی غیرقابل قبول است و این حملات اسرائیل به سوریه است که نامطلوب است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات