صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۱۵۷۰۵

آمریکا نمی تواند با ایران شوخی کند

ایران به جرگه کشورهایی همچون روسیه و چین پیوسته است که از نظر نظامی نمی‌توان با آنها شوخی کرد.

سعید لیلاز عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سپاه بی‌شک یکی از بزرگترین ضرباتی است که به لحاظ نظامی و تکنولوژیکی به آمریکا  وارد شده است. چرا که  جسارتی که ایران در انهدام این مسئله  به خرج داد، پاسخی بر تمام هزینه‌های نظامی 60 ساله که از سوی آمریکا به ایران تحمیل شده بود.

وی در گفت و گو با تسنیم افزود: از خرداد ماه به بعد با اقدامات مثبتی که بانک مرکزی در پیاده‌سازی درست سیاست‌های پولی و ارزی داشته،  شرایط اقتصاد کشور  به سمت ثبات حرکت کرده است و آمریکایی‌ها از این پس هر اقدام تحریمی علیه ایران داشته باشند، تنها جنبه تبلیغاتی و سیاسی دارد.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران همچنین با اشاره به تاثیر مخرب سیل اخیر بر اقتصاد کشور گفت‌: سیل روزهای ابتدایی سال 98، دو درصد از GDP ( تولید ناخالص ملی) ایران را از بین برد که این مسئله اگر در هر کشور رخ می‌داد، تبعات سیاسی و اجتماعی شدیدی را به کشور تحمیل می‌کرد. اما زمانی که آمریکایی‌ها دیدند این اتفاق هیچ آسیبی به ثبات سیاسی و اجتماعی ایران وارد نکرد، به قدرت جمهوری اسلامی ایمان پیدا کردند  و از آن پس بود که شاهد یاوه‌گویی‌ها و تصمیمات  احمقانه از سوی دولتمردان آمریکایی بودیم که این اظهارات مدام عرصه دیپلماتیک را برای این کشور تنگ‌تر کرده است.

وی با تاکید بر  تخلیه شدن اثر روانی تحولات سیاسی و منطقه‌ای بر اقتصاد کشور گفت:  اگر سال گذشته پهپاد آمریکایی مورد هدف قرار می‌گرفت،‌ شاید دلار به شکل موقت حتی نرخ 40 هزار تومان را نیز تجربه می‌کرد. در حالی که در روزهای اخیر شاهد هیچ‌گونه تغییرات لحظه‌ای و شوک‌های روانی در نرخ دلار نبودیم.

لیلاز خاطرنشان کرد: واکنش منفعلانه دولتمردان آمریکا در قبال سرنگونی پهپاد جاسوسی این کشور، نشان داد آمریکایی‌ها به هیچ وجه آمادگی شروع  ماجراجویی نظامی  با ایران  را نداشته و جمهوری اسلامی  از نظر آمریکا به جرگه کشورهایی همچون روسیه و چین پیوسته است که از نظر نظامی نمی‌توان با آنها شوخی کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات