صبح صادق >>  نگاه >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۱۵۷۶۲

هوافضاي سپاه و محاسبات دشمن

نيروي هوافضاي سپاه تصورات و محاسبات دشمن را با پمپاژ قدرت مديريت كرده و اجازه خطاي محاسباتي را به او نمي‌دهد تا براي خودش و ما مزاحمت ايجاد كند و اين يك ميدان براي دور كردن سرزمين مادري انقلاب از جنگ است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / ابوالحسن سلطاني‌زاده 
هوافضاي سپاه و محاسبات دشمن
نيروي هوافضاي سپاه در دستگاه محاسباتي نظام سلطه موقعيت بسيار كليدي دارد و اين اهميت را مي‌توان از واكنش‌ها و عكس‌العمل‌هاي قدر‌ت‌هاي بزرگ به كنش‌هاي اين نيرو به خوبي دريافت. هرگاه اين نيروي راهبردي بخشي از قدرت خود را در رزمايش‌ها يا پاسخ به اقدامات خباثت‌آلود گروه‌هاي تكفيري و ضد انقلاب در مناطقي مانند ديرالزور، بوكمال يا اقليم كردي يا در مورد اخير و تجاوز پهپاد جاسوسي آمريكا به حريم هوايي كشورمان به نمايش گذاشته، نگراني دشمن افزايش و ديالوگ‌شان تغيير و ادراك‌شان عوض شده است.
اين مجاهدت براي تغيير ادراك دشمن از توان دفاعي و اقتدار كشور به نوعي يك ميدان جنگ است. در واقع با قدرت‌افزايي توان موشكي، دشمن به ادراك جديدي از قدرت نظام رسيده كه اين ادراك به دور شدن تصور اقدام نظامي منجر مي‌شود و در نهايت در يك اقدام مستأصل رواني دست به دامن سايه جنگ، شبح جنگ و بازي جنگ مي‌شوند؛ ولي در عمل هرگز به معتبرسازي تهديد نظامي نمي‌پردازند؛ چون تصورات‌شان نسبت به اقتدار نظامي و امنيتي كشور دائماً در حال تغيير است.
نيروي هوافضاي سپاه تصورات و محاسبات دشمن را با پمپاژ قدرت مديريت كرده و اجازه خطاي محاسباتي را به او نمي‌دهد تا براي خودش و ما مزاحمت ايجاد كند و اين يك ميدان براي دور كردن سرزمين مادري انقلاب از جنگ است.
اين نيرو با شناخت عميق از مؤلفه‌هاي اساسي قدرت دشمن و خطوط نگراني آنها براي توسعه و تقويت و گسترش قدرت دفاعي خود هوشمندانه عمل كرده و هر اظهار نظر و رفتاري را به شدت ارزيابي و محاسبه مي‌كند‌. دشمن صداي شليك‌ها را شنيده و اراده قاطع دفاعي را مشاهده كرده و بر اساس عقل مادي محاسبه‌گرِ خود كاملاً با احتياط عمل مي‌كند و اين به معناي ايجاد امنيت ملي براي نظام است.
امروز قدرت‌هاي متراكم و انباشته شده در هوافضا به عنوان ذوالفقار ولايت علوي در راهبردهاي دفاعي كشور ايفاي نقش كرده و به درجه بالايي از رشد و بالندگي رسيده تا جايي كه با اطمينان خاطر از نتايج مؤثر گسترش اين بخش از قدرت دفاعي كشور ياد مي‌كنيم.
اما واقعيت اين است كه نظام اسلامي از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون در هيچ صحنه‌اي آغازگر جنگ نبوده و نخواهد بود و همواره در مقام دفاع در برابر اقدامات مذبوحانه و تحركات امنيتي و نظامي دشمن بوده است و در اولين سال از گام دوم انقلاب اگر دشمن دست از پا خطا كند، پشيمان و نادم خواهد شد.
هوافضاي سپاه دو ويژگي دارد؛ اول آنكه خطوط راهبردهاي آنها را از اقدام مستقيم عليه نظام منحرف و متوقف مي‌كند و به تعبيري بازدارندگي را بدون هزينه و خسارت مديريت مي‌كند. دوم آنكه الگويي از اعتماد به نفس انقلابي و ملي را در تراز بالا به بخش‌هاي گوناگون تزريق مي‌كند و انتظارات از ديگران را بالا مي‌برد؛ از همين‌رو است كه در قدرت موشكي به توان بومي و خودكفايي رسيده‌ايم. آيا اين ذهن خلاق موشك‌ساز نمي‌تواند در عرصه اقتصادي، مانند خودروسازي ورود كرده و نظام را از بليه مونتاژ و وابستگي خارج كند؟ 
نيروي راهبردي هوافضاي سپاه با تبعيت محض از اوامر و رهنمودهاي فرمانده معظم كل قوا در توسعه و دقت و نقطه‌زني موفق شده است در دستگاه‌هاي محاسباتي و ادراكي نظام سلطه اختلال جدي ايجاد كرده و در كنار اقدامات راهبردي ساير بخش‌هاي دفاعي كشور بازدارندگي مقتدرانه‌اي را در ذهن و فكر و عمل دشمن ايجاد كند. اگر چه دشمن در عرصه‌هاي اقتصادي، فرهنگي و مجازي توانسته از فقدان حضور مؤثر و كارآمد نيروهاي انقلابي سوءاستفاده كند؛ اما در عرصه‌هاي سياسي، دفاعي و امنيتي، جوانان انقلابي اين مخاطبان اصلي بيانيه گام دوم انقلاب توانسته‌‌اند دشمن را زمين‌گير كرده و فرصت و مجال جولان‌دهي را از او بگيرند. دشمن نيز در دستگاه‌هاي محاسباتي و ادراكي خود اين جديت را دريافته و كاملاً از موضع احتياط رفتار مي‌كند و اگر چه ظاهراً در راستاي عمليات رواني جابه‌جايي‌هايي در تنگه هرمز و خليج‌فارس دارد؛ ولي اين تحركات هيچ خللي در اراده استوار و محكم فرزندان ايران اسلامي براي رصد و اقدام بموقع ايجاد نكرده و نخواهد كرد. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات