صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۱۵۷۷۷

اخبار کوتاه دوشنبه 10 تیر

به گزارش بانک مرکزی ایالات دالاس آمریکا، در سه ماهه دوم سال جاری فعالیت صنعتی در تگزاس‌ـ که مرکز اصلی شرکت‌های نفت شل در آمریکا محسوب می‌شود‌ـ 0/6 درصد منفی شده است. گفتنی است، کاهش قیمت نفت در سه ماهه دوم سال جاری تأثیر بدی بر وضعیت صنعت نفت داشته است. یکی از تأثیرات آن کاهش شدید سرمایه‌گذاری‌های نفتی هم در صنعت نفت شل و هم در صنعت نفت متعارف است. به اعتقاد کارشناسان یک دور جدید ورشکستگی و ضرر شرکت‌های نفتی آغاز شده است.

«رسول منتجب‌نیا» از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب از برخی شرط‌گذاری‌ها و طرح ایده تحریم انتخابات از سوی برخی اصلاح‌طلبان انتقاد کرد و اظهار داشت: من به جد با این نظر مخالفم، چون برای احقاق حق شرط‌گذاری معنا ندارد. مانند این است که فردی می‌خواهد برود و حقش را از جایی بگیرد و بگوید من به شرطی حقم را می‌گیرم که شما چنین بکنید؛ مسلم است که طرف مقابل می‌گوید بسیار خوب ما حق شما را هم برمی‌داریم و خودمان استفاده می‌کنیم.

«کریستین گاتیکر» رئیس تحقیقات مؤسسه «جولیوس بائر» گفت: ممکن است واشنگتن طی دو تا سه سال آینده و پس از عبور از جنگ تجاری با چین یک جنگ ارزی با این کشور آغاز کند. این استراتژیست بین‌المللی گفت:‌ بانک مرکزی فدرال آمریکا 180 درجه تغییر کرده و سیاست‌های آن به کاهش نرخ بهره و تسهیل سیاست‌های پولی تبدیل شده است و من فکر می‌کنم حتماً روی این بانک فشار وجود دارد.

شبکه «فرانس ۲۴» نوشت: منابع آگاه خبر دادند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با امانوئل مکرون به وی وعده داده است در ازای همراهی مطلق با سیاست‌های آمریکا در زمینه ایران به توافق آب و هوایی پاریس باز خواهد گشت.

«احمد توکلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینستکس از نفت در برابر غذا و داروی صدام هم بدتر است. چطور به خودشان اجازه می‌دهند از ما بخواهند پول صادرات خود را به حساب شرکت وابسته به اینستکس بریزیم؟

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات