بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۵۸۴۴

فرهنگ مقاومت سران آمریکایی را پریشان کرده است

تحریم‌های آمریکا نتوانسته با توجه به ایجاد مشکلات اقتصای، باعث نارضایتی در مردم شود و مردم ایران با این مشکلات در حال گذران زندگی هستند و راهی برای کنار آمدن با مشکلات پیدا کردند. فرهنگ مقاومت در ایران متداول است و همین موضوع سران آمریکایی را پریشان کرده است.

 

فرهنگ مقاومت یکی از مهمترین راهبردهای جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با دشمنان است و همین فرهنگ توانسته است دشمنان را در نبردهای متعدد شکست بدهد. در ماههای اخیر اثر گذاری این فرهنگ مقاومت به گونه ای بوده است که دشمنان بارها به تاثیرگذاری آن نیز اعتراف کرده اند.

سوزان مالونی، معاون برنامه سیاست خارجی در موسسه بروکینگز و عضو ارشد مرکز سیاست‌گذاری و امنیت انرژی و سیاست خاورمیانه بروکینگز است که کتاب‌های متعددی با عناوین «راه طولانی ایران»، «اقتصاد سیاسی ایران از زمان انقلاب» و «ایران خود و جهان را شگفت‌زده می‌کند» به رشته تحریر درآورده است.وی اخیرا در یک مصاحبه از پیروزی های ایران بر اثر مقاومت سخن به میان آورد و گفته است: فرهنگ مقاومت در ایران متداول است و همین موضوع سران آمریکایی را پریشان کرده است.

ترامپ به دنبال درگیری نظامی نیست

وی  در مورد احتمال درگیری نظامی میان ایران و‌ آمریکا گفت: من فکر می‌کنم این تصمیمات تنها اقدامی برای نشان دادن قدرت و سیاست خارجی است و در واقعیت ترامپ به دنبال اقدام نظامی نیست.

ایران ارتشی قدرتمند دارد

مالونی در ادامه با تاکید بر قدرت ایران در درگیری نظامی میان ایران و‌ آمریکا گفت: درگیری میان ایران و‌ آمریکا باعث نگرانی‌های زیادی می‌شود؛ چراکه ایران قدرتمند است و نیروهای زیادی دارد. ایران ارتش بزرگی دارد و از سوی دیگر نیروهای زیادی تحت حمایت ایران در منطقه هستند، بنابراین این درگیری می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد. ایرانیان آماده هستند که هر زمان به تهدیدهای آمریکا واکنش قاطعانه و قوی نشان دهند، از سوی دیگر ایران با پیمان منع تعرض به همسایگان عدم تمایل خود به درگیری را نشان داده است اما در واقع آمادگی درگیری نظامی را دارد.

تحریم‌های ترامپ نمی‌تواند باعث تغییر حاکمیت در ایران شود

وی در ادامه در مورد تاثیر تحریم‌ها بر ایجاد نارضایتی در مردم ایران و به تبع آن تغییر حاکمیت در ایران گفت: شاید در مورد هر کشور دیگری این موضوع درست بود، هر کشوری غیر از ایران می‌توانست شاهد این اتفاق باشد اما بیایید واقع‌بین باشیم این رویکرد در مورد ایران جواب نمی‌دهد. ایرانیان سال‌هاست که نسبت به آمریکا خشمگین هستند در کتاب‌های خود و در آموزش‌های خود حتی این موضوع را درونی کرده‌اند بنابراین ترامپ در این موضوع شکست خواهد خورد.

فرهنگ مقاومت مردن ایران سران آمریکا را پریشان کرده است

مالونی افزود: من فکر می‌کنم آنچه که اکنون ما می‌بینیم این نیست که اعتراض مردمی در ایران شکل گرفته باشد. دعوای حاضر دعوایی بین مقام‌های سیاسی در ایران و آمریکاست. از سوی دیگر تحریم‌های آمریکا نتوانسته با توجه به ایجاد مشکلات اقتصای، باعث نارضایتی در مردم شود و مردم ایران با این مشکلات در حال گذران زندگی هستند و راهی برای کنار آمدن با مشکلات پیدا کردند. فرهنگ مقاومت در ایران متداول است و همین موضوع سران آمریکایی را پریشان کرده است.

 

ایرانیان بسیار هوشمندانه در سیاست خارجه خود عمل کردند

وی خاطرنشان کرد: ایرانیان بسیار هوشمندانه در سیاست خارجه خود عمل کردند. پایبندی آنها به برجام هم یک تصمیم درست و استراتژیک بود. از سوی دیگر از نظر اخلاقی هم پایبندی به برجام برای آنها بسیار با اهمیت بود. ایران در صورت عدم تعهد به برجام مورد انتقاد اروپا هم قرار می‌گرفت اما اکنون با پایبندی به این توافق اروپا را تا حدودی در کنار خود نگه داشته است. ایران در ادامه مسیر هم باید به برجام متعهد بماند.

آمریکا نباید با تصمیماتش ایران را به داشتن سلاح هسته‌ای ترغیب کند

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: ایران بسیار هوشمندانه عمل کرده‌ اما آمریکا هم باید محتاط باشد نباید با تصمیم‌های خود ایران را به سمت داشتن سلاح هسته‌ای سوق دهد و شاهد یک کره شمالی دیگر باشیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات