صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۱۵۹۳۰

استفاده از حریم هوایی عربستان برای پرواز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به ابوظبی

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت خبر داد یسرائیل کاتص، وزیر خارجه اسرائیل در سفر اخیر خود به امارات با موافقت مقامات ریاض از آسمان عربستان برای رسیدن به ابوظبی استفاده کرده است.

استفاده از حریم هوایی عربستان برای پرواز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به ابوظبی

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» خبر داد، یسرائیل کاتص، وزیر خارجه اسرائیل در سفر اخیر خود به امارات با موافقت مقامات ریاض از آسمان عربستان برای رسیدن به ابوظبی استفاده کرده است.
این روزنامه در شماره روز سه شنبه خود تاکید کرد: کاتص اولین نفری در اسرائیل نیست که از آسمان عربستان عبور می‌کند. از مارس گذشته سفر‌های هوایی شرکت هواپیمایی ایرایندیا از اسرائیل به هند و بالعکس از آسمان عربستان انجام می‌شود.
به گزارش وبگاه خبری الخلیج آنلاین، یسرائیل کاتص وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هفته گذشته در کنفرانس امور زیست محیطی سازمان ملل در امارات شرکت کرد و علاوه بر گفتگو با دبیر کل سازمان ملل در ابوظبی، با مقاماتی بلندپایه از امارات نیز دیدار و درباره روابط دوجانبه و همکاری اقتصادی کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس با اسرائیل و همچنین مسئله ایران با آن‌ها رایزنی کرد.
آحارونوت همچنین به نقل از یک منبع رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل با کمک آمریکا درصدد است برای شرکت هواپیمایی «ال‌عال» اسرائیل مجوز عبور هواپیماهایش از آسمان عربستان سعودی را بگیرد.
عربستان سعودی اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و هواپیما‌هایی که به مقصد اسرائیل پرواز می‌کنند باید عربستان را دور زده و در نتیجه طولانی‌تر شدن زمان پرواز متحمل هزینه بیشتری بشوند.
هواپیما‌های ال‌عال در حال حاضر در هفته چهار پرواز به مقصد شهر بمبئی دارند و پرواز آن‌ها ۷ ساعت و ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد و برای پرهیز از حریم هوایی عربستان باید از مسیر دریای سرخ به سمت اتیوپی بروند.
رژیم اشغالگر صهیونیستی در سال‌های اخیر با پیشرفت قابل توجهی در روابط خود با امارات روبرو بوده است و همین امر زمینه سفر رسمی وزیر خارجه این رژیم به ابوظبی را فراهم کرد در حالی که اماراتی‌ها رسما رژیم اسرائیل را به رسمیت نشناخته‌اند.
از زمان، ولی عهدی محمد بن سلمان نزدیکی روابط عربستان و اسرائیل بیشتر شده و در ماه‌های گذشته هم دیدار‌هایی محرمانه بین مقامات طرفین انجام شده است.
محمود نواجعه، هماهنگ کننده کمیته ملی تحریم رژیم اشغالگر موسوم به «BDS» گفته است اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد عربستان در سال ۲۰۱۹ درصدد است دیدار‌های تازه‌ای در راستای عادی سازی با اسرائیل ترتیب دهد.
نواجعه در گفتگو با الخلیج آنلاین گفته است عربستان تجارت رژیم اشغالگر را با گشودن حریم هوایی خود به روی پرواز‌های هواپیمایی ال عال اسرائیل تسهیل می‌کند و این امر در چارچوب عادی سازی با رژیم اشغالگر است.
موج عادی سازی علنی با رژیم اشغالگر در سایه معامله قرنی که رئیس جمهور آمریکا برای آن تبلیغ می‌کند، اما مسئله فلسطین را نابود می‌کند، بالا گرفته است و عربستان و امارات ضمن حمایت از این طرح در نشست ویژه تامین مالی این طرح در منامه حضور یافتند.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات