اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۱۵۹۳۹

فیش‌های حقوق مدیران همچنان پنهان می‌مانند!

بلاتکلیفی سامانه «ثبت حقوق و مزایا» در حالی وارد چهارمین ماه می‌شود که مسئولان وزارت اقتصاد هیچ پاسخی به این سامانه شفافیت‌ساز حقوق‌ها نمی‌دهند و فیش‌های حقوق مدیران همچنان پنهان می‌مانند!
بلاتکلیفی سامانه «ثبت حقوق و مزایا» در حالی وارد چهارمین ماه می‌شود که علیرغم اعلام سازمان امور استخدامی بر تحویل این سامانه به وزارت اقتصاد، مسئولان این وزارتخانه هیچ پاسخی به این سامانه شفافیت‌ساز حقوق‌ها نمی‌دهند و شنیده‌ها حاکی از این است که، چون این سامانه به صورت ناقص راه‌اندازی شده، وزارت اقتصاد در پذیرش آن دچار تردید شده است.
سامانه «ثبت حقوق و مزایای مدیران» از سال گذشته و به طور رسمی در سازمان اداری و استخدامی راه‌اندازی شد تا طبق قانون برنامه ششم توسعه دستگاه‌ها موظف باشند اطلاعات حقوق و مزایای خود را در آن ثبت کنند تا میزان حقوق و مزایای پرداختی به هر کارمند دولت در این سامانه مشخص باشد.
با این حال در قانون بودجه امسال در تبصره (۲۱) مصوب شد که باید سامانه ثبت حقوق و مزایا از سازمان اداری و استخدامی به وزارت امور اقتصاد و دارایی منتقل شود؛ تصمیمی که به علت تحت نظارت بودن خزانه داری کل کشور از سوی وزارت اقتصاد است.
در تبصره‌ای که وزارت اقتصاد را مکلف به اخذ مسئولیت سامانه حقوق و مزایا می‌کند آمده است که «به منظور ایجاد انضباط مالی هماهنگی و پرداخت به موقع کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی مورد‌اشاره در قانون برنامه ششم توسعه موظف هستند از ابتدای امسال اطلاعات مربوط به هرگونه پرداخت از محل منابع عمومی و اختصاصی را در اختیار خزانه‌داری کل کشور قرار دهند.»
پیش از این نیز رئیس‌سازمان اداری و استخدامی کشور گفته بود که «طی نامه‌ای به وزارت امور اقتصادی و دارایی، آمادگی خود را برای تحویل سامانه حقوق و مزایای مدیران اعلام کردیم، اما هنوز اقدامی از سوی این وزارتخانه صورت نگرفته است.».
اما تا اینجای کار و با گذشت بیش از سه ماه از سال جدید، وزارت اقتصاد هیچ واکنشی نسبت به پذیرش یا عدم پذیرش این سامانه مهم نشان نداده و حتی مسئولان رده بالای آن نیز از وجود این سامانه در وزارت اقتصاد بی‌خبر هستند؛ به طوری که محمدعلی دهقان دهنوی؛ معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در نشستی خبری درباره وضعیت سامانه ثبت حقوق و مزایا که به وزارت اقتصاد محول شده است، گفت: وزارت اقتصاد نیز همانند دیگر دستگاه‌ها اطلاعات خود را به این سامانه و برای سازمان امور استخدامی ارسال می‌کند.
از سوی دیگر برخی شنیده‌ها از این وزارتخانه حکایت از این دارد که، چون این سامانه به صورت ناقص راه‌اندازی شده است، وزارت اقتصاد در پذیرش آن دچار تردید شده.
گفتنی است، در روز‌های گذشته لیستی از حقوق‌های بسیار بالای برخی از مدیران سازمان بازنشستگی در فضای مجازی منتشر شد. راه‌اندازی و انتشار سامانه ثبت حقوق و مزایا از این جهت حائز اهمیت است که می‌تواند با ایجاد فضایی شفاف از میزان درآمد مدیران و کارکنان دولت علاوه‌بر ایجاد سلامت اداری، باعث عدالت بیشتر در دریافت حقوق دولتی‌ها شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات