صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۱۵۹۶۴

از پاسخ به تروریست تا توصیه به اسرائیل

1ـ مهاجرهای سپاه بالای سر تروریست‌های کردستان
نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در پاسخ به اقدامات اخیر تروریست‌ها در مناطق غرب و شمال‌غرب کشور، مواضع این گروهک‌ها در جدار مرزی با اقلیم کردستان عراق را گلوله‌باران کرده است. یگان‌های موشکی، توپخانه و پهپادی نیروی زمینی سپاه مراکز تجمع و مقرهای عملیاتی تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داده‌اند که در نتیجه آن شمار زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیده‌اند. آنچه در این عملیات مهم است، استفاده نیروی زمینی سپاه از پهپاد برای هدف قرار دادن مواضع تروریست‌هاست. یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه از جمله یگان‌‌های تازه تأسیس این نیرو است که در مدت زمانی کوتاهی که از زمان تشکیل آن می‌گذرد، توانسته است کارایی بالایی از خود نشان دهد. پس از موشک‌باران مواضع حزب دموکرات کردستان عراق در سال گذشته که پهپادهای نیروی زمینی سپاه در آن عملیات نقش شناسایی را ایفا کردند، این نخستین بار است که نیروی زمینی سپاه در یک عملیات برون‌مرزی، پهپادهای خود را در نقش رزمی به کار گرفته و اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار داده‌اند.


2ـ جنگ را آغاز کنند وارد منطقه الجلیل می‌شویم
«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه به اسرائیل توصیه می‌کنم از ادبیات بازگرداندن لبنان به عصر حجر استفاده نکند، گفت: مقاومت به نوار ساحلی سرزمین‌های اشغالی، از شهرک نتانیا تا اشدود که تمامی مراکز دولتی اسرائیل از جمله فرودگاه بن‌گوریون و انبارهای سلاح و کارخانجات پتروشیمی و دو بندر تل‌آویو و اشدود در آن قرار دارد، دسترسی دارد. تصور کنیم مقاومت که هزاران موشک در اختیار دارد این منطقه را موشک‌باران کند، آیا رژیم صهیونیستی می‌تواند با پیامدهای آن کنار بیاید؟ چه کسی می‌تواند طرف دیگر را به عصر حجر بازگرداند؟ «سیدحسن نصرالله» با تأکید بر اینکه سران اسرائیل امروز بیش از هر زمان دیگری از مقاومت هراس دارند، افزود: آنها می‌دانند که جنگ با لبنان آنها را در آستانه نابودی قرار می‌دهد. در صورت بروز هر جنگ ورود به الجلیل جزء برنامه مقاومت خواهد بود.


3ـ سازوکار فعلی اینستکس کارایی ندارد
شبکه «دویچه‌وله» در گزارشی سازوکار اینستکس را بررسی کرد و با تشبیه آن به باروت خیس نوشت: «سازوکار فعلی اینستکس کارایی چندانی ندارد.» این شبکه آلمانی در ادامه با اذعان به اینکه سازوکار ایجاد شده از سوی آلمان، فرانسه و بریتانیا برای تسهیل مبادلات تجاری با ایران به دارو و مواد غذایی محدود است که اکنون نیز شامل تحریم‌های آمریکا نمی‌شود، افزود: «اروپا برای آنکه نظر تهران را جلب کند، باید خرید و فروش نفت را نیز به این سازوکار بیفزاید؛ اما این اقدام به مثابه اعلام استقلال اروپا از سوی آمریکا تعبیر خواهد شد و اروپا باید منتظر ضربات وارده از سوی آمریکا باشد.» این شبکه در ادامه گزارش خود پیشنهاد می‌دهد برای کمتر شدن هزینه توسعه سازوکار اینستکس، روسیه و چین نیز به این سازوکار بپیوندند.


4ـ رقابت سنگین برای تصاحب بازار محصولات ارگانیک
گردش مالی محصولات ارگانیک در جهان به 80 میلیون دلار رسیده و 172 کشور در این زمینه فعالیت می‌کنند که رتبه ایران در تولید این محصولات به 85 رسیده است. ایران پس از ابلاغ سند راهبردی توسعه کشاورزی ارگانیک در سال 1390 به این سمت گرایش بیشتری پیدا کرد؛ به گونه‌ای که اکنون 300 هزار هکتار از زمین‌های زراعی کشور برای پرورش محصولات ارگانیک رصد می‌شوند و 40 هزار هکتار از این زمین‌ها توانسته‌اند مجوز ارگانیک کسب کنند. ایران همچنین توانسته برای 35 محصول کشاورزی گواهی ارگانیک اتحادیه اروپا را بگیرد.گفتنی است، محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که هیچ‌گونه نهاده‌های شیمیایی در آنها استفاده نمی‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات