صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۱۶۰۱۶

 پيش‌درآمدي بر اهميت انتخابات آخر سال

رهبر معظم انقلاب اسلامي در اولين اظهارنظرشان پيرامون انتخابات 98، از انتخاباتي پرشور و شوق خبر دادند كه برخلاف همه تلاش‌هاي دشمنان انقلاب اسلامي براي دلسرد كردن و ايجاد ترديد در مردم شكل مي‌گيرد.

اين پيش‌بيني رهبر معظم انقلاب بر اساس اصولي مجرب و مباني منطقي و عقلاني صورت مي‌گيرد كه به تعبير ايشان بيانگر عظمت ملت ايران است؛ عظمتي كه در طول 40 سال گذشته بارها سبب شده است مردم ايران براي خنثي‌سازي اهداف دشمنان انقلاب اسلامي به خلق حماسه‌هاي ميليوني بپردازند؛ تجارب ارزشمند 40 سال گذشته كه ملت ايران را به اوج عظمت و آگاهي رسانيده است؛ از اين رو مي‌توان گفت انتخابات پرشور و شوق آينده بر اساس آگاهي و اشراف اطلاعاتي ملت ايران از اهميت انتخابات اسفند ماه 1398 است كه برخي از آنها عبارتند از: 

اولين انتخابات در چله دوم انقلاب اسلامي

نخستين پيام حضور پررنگ مردم پاي صندوق رأي بيانگر اراده و عزم ملت ايران براي حمايت و پشتيباني از نظام برآمده از انقلاب‌شان است و اين روند در چله دوم انقلاب مانند سال‌هاي اول انقلاب ادامه خواهد داشت. 

نياز به مجلس تراز گام دوم

مجلس تراز گام دوم انقلاب اسلامي مجلسي است كه با كارآمدي براي حل مشكلات كشور و مردم اقدام كرده و در اسلامي كردن دولت در ايران نقش‌آفريني مي‌كند. تحقق هدف گام دوم كه تمدن بزرگ اسلامي اعلام شده است نيازمند عبور موفقيت‌آميز كشور از مرحله دولت سازي اسلامي است و اسلامي شدن مجلس بخش مهمي از اين مرحله به شمار مي‌آيد. 

مشاركت حداكثري و ناكامي ترامپ

ترامپ اميد زيادي به تأثير تحريم‌هاي اقتصادي بر رفتار سياسي و انتخاباتي مردم ايران دارد. اگر مردم ايران پس از راهپيمايي 22 بهمن 1398 ميزان حمايت خويش از نظام اسلامي را با عدد و رقم و مشاركتي چشمگير به دنيا نشان‌دهنده اولين نتيجه آن را مي‌توان در ناكامي ترامپ در رقابت درون‌حزبي دموكرات‌ها براي 2020 مشاهده كرد؛ زيرا اين حضور حماسي در واقع بي‌نتيجه بودن فشارهاي آمريكا بر مردم ايران را اثبات كرده و برگ برنده وي در رقابت با دموكرات‌ها را مي‌سوزاند. 

تشكيل مجلس مقاوم بر حل مشكلات اقتصادي 

مردم مي‌دانند كه اگر مجلسي انقلابي و مقاومتي شكل دهند، مي‌تواند تأثير زيادي در حل مشكلات كشور داشته باشد. مجلس مقاومت مجلسي است كه اولاً در برابر فشارهاي غرب و آمريكا مقاوم باشد و نمايندگاني شجاع و اميدوار به شكست دشمن در خود جاي دهد. ثانياً معتقد به توانمندي داخلي و روحيه جهادي براي حل مشكلات كه بتواند موانع پيش روي كشور و مردم را با روش عقلاني و منطقي بردارد.

تركيب مجلس يازدهم و انتخابات 1400

بيشتر تحليلگران سياسي معتقدند راه موفقيت در انتخابات 1400 از مجلس يازدهم مي‌گذرد و جريان بازنده اين انتخابات نمي‌تواند موفقيت زيادي در كسب كرسي رياست‌جمهوري داشته باشد. صرف نظر از موقعيت برتري، كه جرياني سياسي مي‌تواند با به دست آوردن اكثريت مجلس كسب كند، افكار عمومي نيز نشان داده است در انتخاب دولت تلاش مي‌كند تا نامزدي را برگزيند كه تناسب بيشتري با مجلس داشته باشد.  

جوانگرايي و تحقق اهداف بيانيه گام دوم

اهميت ديگر انتخابات اسفندماه را مي‌توان در لزوم جوانگرايي و توجه به تغييرات نسلي دانست؛ رويكردي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در بيانيه گام دوم به آن توجه كرده و راه‌حل مشكلات كنوني كشور را ميدان دادن به جوانان مؤمن انقلابي توصيف كرده‌اند. 

تلاش برخي جريان‌هاي سياسي براي تحريم انتخابات

در حالي كه استكبار جهاني و كشورهاي وابسته به آنها در منطقه براي دلسرد كردن مردم پاي صندوق‌هاي رأي برنامه‌ريزي كرده و سم‌پاشي مي‌كنند، برخي گروه‌هاي سياسي داخل كشور نيز خط تحريم را با اهداف متفاوتي دنبال مي‌كنند كه رهبر معظم انقلاب از آنها به عنوان ترديدآفرينان داخلي ياد كردند. ملت ايران براي خنثي كردن برنامه ترديدآفرينان داخلي نيز هدفمند و هوشيارانه پاي صندوق‌هاي رأي حاضر مي‌شود تا اثبات كند تحريم‌كنندگان انتخابات تنها خودشان را از همراهي با مردم محروم مي‌كنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات