صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۶۰۲۵

از دروغ ترامپ تا گفت‌وگو با پوتین

1ـ 13 درصد از واحد‌های مسکونی پایتخت خالی است
بر اساس گزارش معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی، نرخ واقعی خانه‌های خالی در کشور در سال ۱۳۸۵ حدود 4/2 درصد (معادل ۶۳۳ هزار واحد خالی) بوده است که این تعداد در سال ۱۳۹۰ به حدود 8/3 درصد (معادل 1/6 میلیون واحد خالی) و در سال ۱۳۹۵ به حدود 11/3 درصد (معادل 2/6 میلیون واحد خالی) افزایش یافته است؛ یعنی از هر ده خانه در کشور حداقل یک خانه خالی از سکنه است. این در حالی است که تعداد خانه‌های خالی در تهران از ۳۲۷ هزار واحد در سال ۱۳۹۰ به ۴۹۰ هزار واحد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته و با توجه به این آمار ۱۳ درصد از کل موجودی واحد‌های مسکونی پایتخت خالی است، حال آنکه مطابق استاندارد جهانی، نسبت خانه‌های خالی بین ۴ تا ۶ درصد کل واحد‌های یک شهر یا کشور است. گفتنی است، یکی از راه‌های جلوگیری از احتکار مسکن و همچنین خالی ماندن خانه‌ها از سکنه، دریافت مالیات است.


2ـ ترامپ درباره ایران دروغ می‌گوید
«دنیل لاریسون» در دو ماهنامه «امریکن کانسروتیو» نوشت: دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود چندین اتهام نادرست را به ایران وارد کرد؛ از جمله اینکه ادعا کرد ایران برخلاف تعهدات هسته‌ای خود برای مدتی طولانی در حال غنی‌سازی اورانیوم بوده است و این توافق پس از چند سال منقضی خواهد شد. متأسفانه هیچ یک از ادعاهای رئیس‌جمهور صحت ندارند. ایران به طور مخفیانه به غنی‌سازی اورانیوم دست نزده است، چرا که مطابق با محدودیت‌های برجام اجازه داشت غنی‌سازی اورانیوم را در سطوح پایین ادامه دهد و مقداری از این اورانیوم تولید شده را در داخل کشور نگه دارد. سازمان بین‌المللی انرژی اتمی نیز در 15 گزارش متوالی خود، پایبندی ایران را به محدودیت‌های توافق برنامه جامع اقدام مشترک تأیید کرده است. ترامپ به دنبال گمراه کردن ما و پنهان کردن این واقعیت است که خود او عامل اصلی شروع بحران اخیر بود.


3ـ پیشنهاد کارگزاران برای وزارت آموزش و پرورش!
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره گزینه‌های احتمالی دولت برای وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: گزینه‌های متعددی برای این وزارت‌خانه مطرح هستند که سیدجواد حسینی، سرپرست فعلی وزارت آموزش و پرورش گزینه اصلی است. شاپور محمدزاده، مدیرکل دفتر وزارت آموزش و پرورش و داود محمدی، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش مجلس از دیگر گزینه‌های احتمالی هستند. این در حالی است که فائزه هاشمي، درباره مطالبه وزير زن و وعده‌هاي رئيس‌جمهور گفته است: آقاي رئيس‌جمهور بارها درباره به‌كارگيري زنان شايسته و توانمند صحبت كرده و وعده‌هايي داده‌اند. امروز نوبت عمل ايشان است و معتقديم وقت معرفي يك وزير زن به مجلس فرا رسيده است. عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران افزوده است: فاطمه سعيدي، نماینده مردم تهران در مجلس گزينه‌اي قابل ‌قبول است.


4ـ در دیدار سردار سلیمانی و پوتین چه گذشت؟
«سردار محمدجعفر اسدی» درباره چگونگی حضور روس‌ها در سوریه گفت: پس از چهار سال مبارزه و مقاومت ایران در سوریه سردار حاج‌قاسم سلیمانی در سفری به روسیه به مدت دو ساعت و 20 دقیقه با پوتین دیدار و گفت‌وگو کرد تا روس‌ها را قانع کند در سوریه حضور یابند. شهید مصطفی بدرالدین(از رهبران حزب‌الله) به من می‌گفت به لحاظ دیپلماتیک هر فرد در هر سطحی در مدت زمان مشخصی می‌تواند با رئیس‌جمهور کشوری، مانند روسیه دیدار کند و وقتی شنیدم سردار سلیمانی دو ساعت و 20 دقیقه با پوتین دیدار کرده، خیلی تعجب کردم. سردار سلیمانی به پوتین تفهیم کرد که سوریه آخرین سنگر جبهه شرق است و اگر این را از دست بدهید، غربی‌ها ارزشی برای شما قائل نیستند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات