صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۶۰۲۶

اخبار کوتاه سه‌شنبه 25 تیر

بنیاد «رزولوشن» گزارش داد این احتمال وجود دارد که اقتصاد انگلیس طی سه سال آینده وارد رکود شود. در گزارش این مؤسسه آمده است، دلایل ورود انگلیس به رکود هم داخلی است و هم خارجی که از جمله آن می‌توان به کاهش رشد اقتصادی به دلیل تشدید تنش‌های تجاری و افزایش عدم اطمینان نسبت به آینده در سایه خروج این کشور از اتحادیه اروپا اشاره کرد. بر اساس این گزارش، اگر دولت انگلیس نتواند تأثیرات کاهش رشد اقتصادی این کشور را جبران کند، ممکن است شاهد سقوط 12 درصدی تولید ناخالص داخلی انگلیس باشیم که معادل ضرر 8000 پوند به ازای هر خانوار است.
سخنگوی رسمی وزارت خارجه چین با بیان اینکه کشورش نگران اوضاع متشنج درباره توافق هسته‌ای با ایران است، گفت: «علت اصلی وضعیت به وجود آمده، فشار حداکثری آمریکا است و امیدواریم واشنگتن از اقدامات اشتباه خود دست بردارد و به حقوق مشروع {ایران} احترام بگذارد.» «گنگ شوانگ» از همه طرف‌های مسئول خواست در قبال این مسئله خویشتن‌دار باشند و همه تلاش خود را برای اجرای این توافق به کار بگیرند.
«علیرضا یزدانی» مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال ۱۳۹۶ حدود یک میلیون و ۱۲۳ هزار تن شکر چغندری و حدود ۸۷۲ هزار تن شکر نیشکری در کشور تولید شد و ایران به رکورد تاریخی در تولید این محصول راهبردی دست یافت. گفتنی است، نیاز سالیانه شکر کشور حدود ۲/۲ میلیون تن است که در سال‌های اخیر حدود ۸۰ درصد آن در داخل کشور تولید و مابقی آن از طریق واردات تأمین می‌شود.
«لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی گفت: در صورتی که کشورهای اروپایی به حمایت از ایران ادامه دهند، آمریکا آنها را با تحریم‌ له خواهد کرد. من به اروپایی‌ها خواهم گفت اگر می‌خواهید از ایران جانبداری کنید، راحت باشید؛ ولی حق استفاده از یک بانک آمریکایی یا مراوده با اقتصاد آمریکا را نخواهید داشت.
«مسیح کشاورز» دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه واردات برنج در چهار ماهه امسال ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، گفت: در دو ماه اخیر، ۱۰۰ هزار تن برنج در گمرک معطل تخصیص ارز است.
«مرکز حقوقی شورات هادین» که مأموریتش را وکالت پرونده‌های مربوط به «قربانیان تروریسم» اعلام کرده، قصد دارد با اقامه دعوا علیه «اینستکس» به نیابت از چند خانواده، دارایی‌های ایران در این کانال را توقیف کند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات