اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۱۶۰۷۲

واردات لوازم آرایشی و بهداشتی متوقف شد

رئیس‌ هیئت‌ مدیره انجمن وارد کنندگان فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی اعلام کرد: واردات کلیه لوازم آرایشی و بهداشتی به غیراز عطریات از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری متوقف شده است.
حمید مقیمی؛ در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: بر اساس بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت واردات کلیه لوازم آرایشی و بهداشتی به غیر از عطریات با قرارگیری در گروه اولویت چهار ارزی متوقف شده است. پیش از این نیز تعرفه واردات لوازم آرایشی ۳۶ درصد و لوازم بهداشتی ۲۶ درصد تعیین شده بود.
وی افزود: در سال ۱۳۹۷ در نشست مشترک انجمن واردکنندگان و انجمن تولیدکنندگان محصولات بهداشتی و آرایشی با محوریت و مدیریت وزارت صمت و با حضور و نظارت سازمان غذا و دارو و همچنین ستاد مبارزه با قاچاق کالا طی سه جلسه کاری فشرده بر این امر توافق گردید که بخشی از کالا‌هایی که تولیدکنندگان داخلی توانایی تولید و تامین آن را ندارند توسط واردات رسمی به بازار عرضه شوند.
رئیس‌هیئت‌مدیره انجمن وارد کنندگان فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی و عطریات ایران ادامه داد: همچنین مقرر شد در سال ۱۳۹۸ بخشی از کالا‌های بهداشتی و آرایشی مشخصا به صورت مشروط و بخشی دیگر از طریق واردات، اما منوط به ایجاد شرایط تولید داخلی با اعمال مدت زمان محدود وارد کشور شوند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات