صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۱۶۰۸۸

یک قتل و دو فریب


روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه 1398 دومین جلسه دادگاه محمد علی نجفی شهردار سابق تهران به اتهام قتل همسر دومش میترا استاد برگزار شد. در دادگاه اقای نجفی به دو نکته مهم اشاره کردند که ارتباط معنا داری با عملکرد سیاسیون و برخی روزنامه نگاران دارد.
نکته اول: نجفی درباره پرستو خواندن همسر دومش گفت: «در هیچ جا و هیچ زمانی اصلاً لفظ پرستو را به کار نبردم و در فضای مجازی برخی افراد این موضوع را نوشتند که باید از خود آن‌ها سؤال کنید.»
این موضوع را می توان به معنی زیر پا گذاشتن اخلاق توسط برخی از سیاسیون دانست. زیرا یک فعال سیاسی مرتکب قتل شده است و دفاع بی منطق و تهمت پراکنی علیه دیگران چاره حل مشکل نیست بلکه همانند دیگر مسائل قضائی باید به صورت روتین توسط دستگاه قضا مورد بررسی قرار گیرد. متاسفانه برخی به دروغ مقتول را به عنوان پرستو مطرح کردند و از این طریق نهاد های امنیتی را تخریب کردند و جامعه را نیز نسبت به این نهاد ها بدبین ساختند.
نکته دوم: نجفی همچنین در خصوص مهدورالدم بودن همسرش گفت: «من مهدورالدم بودن خانم استاد را در دفاعیات خود مطرح نکردم و دوست نداشتم دست‌نوشته‌ام که در کیفرخواست قرائت شد، علنی شود.» متاسفانه برخی از رسانه ها با تیترهایی همچون اعتقاد نجفی بر مهدور دم بودن میترا استاد، در صدد دفاع از نجفی و انحراف افکار عمومی برآمدند و هیچ توجهی به این موضوع که چنین تیترهایی چه بلایی سر خانواده مقتول خواهد آمورد، نداشتند.
اکنون که نجفی هر دو موضوع فوق را انکار کرده است ضروری است که قوه قضائیه از یک سو به جرم اتهام پراکنی علیه مقتول و از سوی دیگر تشویش اذهان علیه نهاد های امنیتی موضوع را مورد پیگیری و مجازات قضائی قرار دهد.

نویسنده: فرهاد کوچک زاده

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات