صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۱۶۱۷۴

حرف روز/ محیط، محیط مقاومت است

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار هیئتی عالی‌‌رتبه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با تمجید از ایستادگی و مقاومت شگفت‌آور مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت، از جمله حماس تأکید کردند[...]
پایگاه بصیرت / اکبر معصومی

یادداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار هیئتی عالی‌‌رتبه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با تمجید از ایستادگی و مقاومت شگفت‌آور مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت، از جمله حماس تأکید کردند: «پیروزی بدون مقاومت و مبارزه به دست نمی‌آید و ما بر اساس وعده تخلف‌ناپذیر الهی معتقدیم که موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد.» حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با اشاره به چرایی کوتاه نیامدن جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین، فرمودند: «حمایت از فلسطین یک مسئله اعتقادی و دینی است.» سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حالی در حمایت از فلسطین و هویت فلسطینی اعلام شد که غرب به سرکردگی آمریکا با همراهی عده‌ای از مرتجعان منطقه با طرح خباثت‌آمیز به اصطلاح «معامله قرن» در پی از بین بردن هویت و آرمان فلسطین هستند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، هیچ وقت این طرح اجرا نخواهد شد و پیامدهای آن دامن طراحان معامله قرن را خواهد گرفت. دو پیامد مهم این طرح عبارتند از: 1ـ طرح معامله قرن و پیگیری آن از سوی آمریکا با دلار حاکمان مرتجع حاشیه خلیج‌فارس چالش‌هایی را برای آنها رقم خواهد زد. از آنجایی که فضا و محیط امروزی منطقه خاورمیانه، محیط مقاومت است، هر موضوعی که برخلاف خواسته مقاومت در منطقه باشد، محکوم به شکست است. طرفداران امروز معامله قرن، که توطئه‌گران دیروز علیه دولت و مردم سوریه بودند، تجربه این شکست ذلیلانه را در سابقه مداخلات منطقه‌ای خود دارند و همچنان پیامدهای سنگین شکست در سوریه را متحمل می‌شوند. فلسطینیان سال‌ها با سنگ مقابل دشمن ایستادند و قطعاً امروز که به موشک نقطه‌زن مجهزند، آسیب‌پذیری دشمنان‌شان بیشتر شده است.
2ـ طرح موسوم به معامله قرن، خیانت به فلسطین و هویت اسلامی‌ـ عربی است و به طور مسلم حاکمان برخی از کشورهای عربی پیشتاز اجرای سناریوی غربی‌ـ عبری علیه جهان عرب و اسلام به شدت مورد نفرت و نکوهش اعراب و مسلمانان قرار خواهند گرفت. برآورد فضای منطقه این است که معامله قرن با موانع جدی و چالش‌هایی علیه حامیان این طرح مواجه است که چشم‌اندازی جز شکست و هزینه حیثیتی برای طراحان و حامیان نخواهد داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات