صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۶۱۷۸

اخبار کوتاه سه‌‌شنبه 1 مرداد

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با اشاره به توافق جدید ریاض و واشنگتن درباره حضور نیروهای آمریکایی در عربستان اعلام کرد: ریاض در باتلاق یمن گیر کرده است و نمی‌داند چگونه باید از آن خارج شود. به همین دلیل، از اعزام 500 نظامی آمریکایی به عربستان استقبال می‌کند و به منظور جلب حمایت آمریکا و انگلیس به بقای نظامیان خارجی تن می‌دهد. «محمد عبدالسلام» با اشاره تلویحی به ایران افزود: چقدر فاصله است بین عربستان و کشور مستقلی که به تنهایی و با صلابت و اقتدار در برابر قدرت‌های استکباری جهان می‌ایستد.
«بهزاد صابری» مشاور وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار تصویری از نامه انگلستان به رئیس شورای امنیت سازمان ملل در پی توقیف نفت‌کش انگلیسی به دست نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران‌ـ که در متن آن، به جای ذکر زمان به ساعت محلی (که معمول‌تر است)، زمان وقوع این اتفاق را ساعت چهار بعدازظهر «به وقت انگلیس» ذکر کرده است‌ـ در صفحه توئیتر خود نوشت: «اگرچه ترک عادات کهن آسان نیست، انگلیسی‌ها باید به یاد داشته باشند که مدت‌هاست در خلیج فارس، دیگر ساعت‌ها به وقت انگلیس تنظیم نمی‌شود.»
«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «فاکس بیزینس» در پاسخ به پرسشی درباره توقیف نفت‌کش انگلیسی از سوی ایران در تنگه هرمز تأکید کرد: این وظیفه انگلیس است که از کشتی‌های خود محافظت کند. پمپئو همچنین در پاسخ به پرسشی درباره بازداشت جاسوسان سیا در کشورمان با متهم کردن ایران به دروغ‌گویی، اظهار داشت: نمی‌توانم خیلی فوری در این باره اظهارنظر کنم.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: «جراد کوشنر» مشاور ارشد دونالد ترامپ به زودی با هدف پیشبرد طرح موسوم به «معامله قرن» راهی سرزمین‌های اشغالی، عربستان و اردن می‌شود. کوشنر قصد دارد در این سفر موضوع تأسیس صندوق چندملیتی برای حمایت از اقتصاد فلسطینیان را مطرح کرده و از کشورهای عربی میزان مشارکت‌شان در این صندوق را جویا شود.
«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان پس از رایزنی با «جرمی هانت» و «ژان ایو لودریان» وزیران خارجه انگلیس و فرانسه در پاریس گفت: آلمان قصد ندارد به استراتژی دولت آمریکا برای اعمال فشار حداکثری بر ایران بپیوندد. وی در ادامه افزود: آنچه اکنون به آن نیاز داریم، کاستن از تنش‌هاست و همکاران انگلیسی و فرانسوی من نیز همین نظر را دارند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات