صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۱۶۲۳۲

اخبار کوتاه شنبه 5 مرداد

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «بلومبرگ» در پاسخ به این پرسش که آیا علاقه‌مند است به تهران سفر کند، مدعی شد: «قطعاً. اگر تماس باشد، با خوشحالی به آنجا می‌روم و از این فرصت برای گفت‌وگوی مستقیم با مردم ایران استفاده می‌کنم.» این سخنان مضحک در حالی است که ایران بارها اعلام کرده است سیاست فشار حداکثری ترامپ راه به جایی نخواهد برد و ایران مذاکره تحت فشار را آن هم با کشوری که به توافقات بین‌المللی پایبند نیست، نمی‌پذیرد.
صبح دیروز(جمعه) پاسداران مرزدار سپاه بیت‌المقدس کردستان در منطقه هوار ژونین دله‌مرز در شهرستان سروآباد با یک تیم از اعضای گروهک‌های ضد انقلاب درگیر شدند که در جریان آن تعدادی از نیروهای ضد انقلاب به هلاکت رسیده و مجروح شدند و مقدار قابل ‌توجهی سلاح و مهمات آنان به دست نیروهای سپاه منهدم شد. همچنین در این درگیری، «سیدهادی اجاق» از نیروهای سپاه کردستان زخمی شد که در حین انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
اندیشکده «شورای آتلانتیک» با اذعان به بی‌تأثیر بودن تحریم‌های آمریکا در جلوگیری از افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران، نوشت: «دونالد ترامپ خروجش از توافق هسته‌ای و بازاعمال تحریم‌ها علیه ایران را اینطور توجیه کرد که رفع این تحریم‌ها نفوذ ایران در منطقه را افزایش داده است. پس از خروج آمریکا از برجام انتظار می‌رفت نفوذ منطقه‌ای ایران لطمه ببیند؛ اما رویداد‌ها و روند‌ها نشان می‌دهد دقیقاً عکس این اتفاق افتاده است.»
«سرگئی لاوروف» با اشاره به اینکه ایران به پیمان عدم اشاعه هسته‌ای پایبند است، گفت: «داشتن این توقع که ایران به طور یکجانبه به تعهداتش ذیل برجام پایبند باشد، در حالی که کشور‌های اروپایی تعهدات‌شان را اجرا نمی‌کنند، زیان‌آور است.» وزیر خارجه روسیه همچنین از تروئیکای اروپا خواست به تعهدات خود در زمینه حفظ توافق هسته‌ای عمل کنند.
«یدالله طاهرنژاد» فعال سیاسی درباره احتمال کاندیدا شدن احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس گفت: بعید می‌دانم خود احمدی‌نژاد نامزد انتخابات شود، اما رهبری جریان منتسب به خود را بر عهده خواهد داشت و خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده می‌کند. البته سابقه نشان داده است، رفتار این جریان چندان قابل پیش‌بینی نیست.
«دونالد ترامپ» پس از وتوی سه قطعنامه کنگره این کشور‌ـ که خواستار جلوگیری از فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی بود‌ـ در پیامی خطاب به مجلس سنا در توجیه اقدام خود، عربستان را سدی علیه فعالیت‌های مخرب ایران توصیف کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات