صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۶۲۴۷

اخبار کوتاه یک‌شنبه 6 مرداد

«سورنا ستاری» معاون علم و فناوری رئیس‌جمهور در همایش «آینده، کار و کارآفرینی جوانان در ایران»، گفت: ما در پژوهش کم هزینه نمی‌کنیم؛ بلکه اشتباه هزینه می‌کنیم. دانشگاه‌ها باید بدانند که اگر قرار است محصولی از پژوهش حاصل شود، باید بخش خصوصی در آن پژوهش سرمایه‌گذاری کند. وی با اشاره به اینکه ما در شاخص محیط کسب‌وکار در رتبه 123 قرار داریم، گفت: رتبه ما در آموزش عالی در جهان 2 و 3 است که این آمارها نشان می‌دهد آموزش عالی ما افرادی را تربیت می‌کند که به درد این اقتصاد نمی‌خورد.

در دیدار مدیرعامل بازار متشکل ارزی با رئیس کل بانک مرکزی، آخرین اقدامات و آزمون‌های انجام گرفته درباره عملیاتی کردن این بازار مرور و مقرر شد در آستانه عید قربان فعالیت این بازار آغاز شود. تشکیل این بازار با هدف مدیریت بهتر بازار ارز از اواخر پارسال در دستور کار بانک مرکزی قرار داشت و قرار بود این بازار تا پایان فروردین ماه امسال راه‌اندازی شود؛ اما به دلیل برخی مشکلات از جمله مشکلات نرم‌افزاری این امر به تأخیر افتاد.

به گزارش الجزیره «پاتریک ثیروس» سفیر سابق آمریکا در قطر با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره آمادگی نداشتن این کشور در حمایت از دولت‌های ثروتمند خلیج‌فارس، گفت: این مواضع پیام ویژه‌ای برای عربستان و امارات است؛ طبق این پیام، ترامپ هرگز وارد جنگ نخواهد شد و این دو کشور باید خود به فکر حمایت از کشتی‌های‌شان باشند.

«اسدالله قره‌خانی» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: طبق قانون مسئولان می‌توانند نفت را با تخفیف 5 درصد پایین‌تر از قیمت فوب خلیج‌فارس در بورس به فروش برسانند؛ اما چنانچه می‌بینیم از نفت ایران در بورس استقبالی نمی‌شود، لذا مجلس می‌تواند مجوز تخفیف 15 درصدی را صادر کند.

نشریه «اکسپرس» نوشت: پایگاه اینترنتی «گلوبال فایر پاور» با بررسی و مقایسه قدرت ایران و انگلیس بر اساس شاخص خاص خود به این نتیجه رسید که انگلیس از نظر نیروی انسانی، قدرت زمینی، دریایی و منابع نفتی، از ایران عقب‌تر است

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات