صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۱۶۲۸۹

افزایش 4/1 تریلیون دلاری بدهی آمریکا در دوران ترامپ

سازمان مستقل «کمیته بودجه فدرال مسئولانه» آمریکا می‌گوید بدهی‌های ملی آمریکا در دوران ترامپ به ۴.۱ تریلیون دلار خواهد رسید.

افزایش 4/1 تریلیون دلاری بدهی آمریکا در دوران ترامپبدهی‌های ملی آمریکا روند صعودی به خود گرفته و کسی هم قادر نیست جلوی آن را بگیرد. دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید سال گذشته میلادی اعلام کرده بود بدهی عمومی این کشور تا سال 2028 به 30 تریلیون دلار خواهد رسید. حالا کمیته بودجه فدرال آمریکا می‌گوید ترامپ نیز 4.1 تریلیون دلار به مجموع بدهی‌های آمریکا اضافه کرده است. این خبر از آنجا حائز اهمیت است که برخی می‌گفتند، اگر ترامپ در سیاست خارجی شکست خورده، سیاست‌های اقتصادی‌اش موفق بوده است.
بنابر اعلام «کمیته بودجه فدرال مسئولانه»که یک سازمان مستقل دوحزبی در آمریکاست، لایحه بودجه تازه آمریکا که هفته گذشته از سوی مجلس نمایندگان تصویب شد و انتظار می‌رود ظرف چند روز آینده از سوی سنا نیز تایید شود، به محض دریافت امضای دونالد ترامپ، میزان افزوده شده بر بدهی‌های ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری او را به ۴.۱ تریلیون دلار می‌رساند. این در حالی است که مجموع بدهی‌های ملی آمریکا ماه فوریه( بهمن 97) از مرز ۲۲ تریلیون دلار عبور کرده بود.
خبرگزاری ایسنا هم در این باره نوشته، بسیاری از سرمایه‌گذاران نگران افزایش بدهی‌های ملی آمریکا هستند و بنا بر نتایج نظرسنجی شرکت خدمات مالی و بانکداری «یوبی‌اس» ۵۴ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی جو سیاسی و ۴۷ درصد از آنان بدهی‌های ملی را مهم‌ترین نگرانی خود نامیده‌اند.
طبق گزارش کمیته بودجه فدرال مسئولانه، سیاست هزینه و مالیات اصلی‌ترین دلیل افزایش بدهی ملی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۹ است. طبق گزارش این کمیته مستقل، در صورت تصویب این بودجه ۴.۱ تریلیون دلار به بدهی‌های ملی آمریکا اضافه خواهد شد. پیش‌تر هم در سال 2017 به خاطر «قانون مشاغل و کاهش مالیات» ۱.۸ تریلیون دلار بر بدهی‌های آمریکا افزوده شده بود. در این میان کمترین افزایش در بدهی‌های آمریکا و در دوران ترامپ ، مربوط به سال 2018 است که تنها 0.3 تریلیون دلار به «بدهی‌های ملی» اضافه شده است.
طبق گزارش کمیته بودجه فدرال مسئولانه، ۱۵۵ میلیارد دلار دیگری که از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ بر بدهی‌های آمریکا افزوده شده نیز مربوط به مصوبه‌های دیگری از جمله جبران خسارت حوادث و لوایح هزینه‌های اضطراری هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات