صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۱۶۳۱۷

آمریکا: قبل و بعد از سرنگونی «گلوبال‌هاوک» ۶ اخطار از ایران گرفتیم

سازمان تروریستی سنت‌کام سه‌شنبه گفته هواپیماها و پهپادهای آمریکایی قبل و بعد از سرنگونی پهپاد «گلوبال هاوک» ۶ مورد اخطار از ایران دریافت کرده‌اند.

آمریکا: قبل و بعد از سرنگونی «گلوبال‌هاوک» ۶ اخطار از ایران گرفتیمیک سخنگوی سازمان تروریستی «سنت‌کام» امروز سه‌شنبه گفته هواپیماها و پهپادهای آمریکایی قبل و بعد از ساقط شدن پهپاد « آر کیو-۴ گلوبال هاوک» ۶ مورد اخطار از ایستگاه‌های پدافند هوایی ایران دریافت کرده‌اند. 
«بیل اربن»، یکی از سخنگوهای سازمان تروریستی سنت‌کام گفته مقام‌های این سازمان به این جمع‌بندی رسیده‌اند ظرف ۱۲ ساعت قبل و بعد از سرنگونی این پهپاد ایستگاه‌های پدافند هوایی  ایران ۶ بار از هواپیماها یا پهپادهای آمریکا سوالاتی مطرح کرده یا به آنها هشدار دادند.
 مقام آمریکایی علی‌رغم این ادعا کرده ایران قبل از سرنگون کردن « آر کیو-۴ گلوبال هاوک» اخطاری به این هواپیما نداده است.
این در حالی است که سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ۳۱ خردادماه گفته که هواپیمای آمریکایی قبل از سرنگون شدن ۴ اخطار دریافت کرده است. 
ایشان در جمع خبرنگاران گفت: « قرارگاه پدافند هوایی ارتش ۱۰ دقیقه قبل از شلیک یعنی ۰۳:۵۵ دقیقه بامداد دوبار اخطار می‌دهد و با توجه به اینکه وارد فضای کشور شد توسط یگان مستقر که متعلق به پدافند هوافضای سپاه بود مورد اصابت قرار می‌گیرد و در مجموع ۴ بار در ساعت‌های ۰۲:۰۵ بامداد دوبار و۰۳:۵۵ دقیقه دوبار دیگر  اخطار  دادیم که عین چهار بار هم توجهی نشد.» 
  ایران ۳۰ خردادماه اعلام کرد پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا را پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان هدف قرار داده و سرنگون کرده است. 
پایگاه «Military.com» که مصاحبه با مقام سازمان تروریستی سنت‌کام را انجام داده نوشته در روز سرنگونی پهپاد « آر کیو-۴ گلوبال هاوک» بیش از ۱۲ هواپیمای نظامی آمریکا در نزدیکی مرزهای ایران در حال پرواز بوده‌اند.
بعد از سرنگونی پهپاد گلوبال‌هاوک، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده قصد حمله به ۳ نقطه در داخل ایران داشته، اما این حملات را ۱۰ دقیقه قبل از آغاز آن لغئ کرده است. 
با آنکه ترامپ دلیل لغو تصمیم ادعایی برای حمله به نقاطی در ایران را بیم از تلفات آن دانسته بود، کارشناسان و تحلیلگران گفته‌اند دلیل اصلی لغو این حملات نگرانی ترامپ از پاسخ ایران و تبعات حمله بوده است. 
ترامپ، بعد از آنکه انتقادها از او به دلیل دامن زدن به تنش‌ها با ایران و عدم پاسخ به سرنگونی پهپاد آمریکایی شدت گرفت  پنجشنبه ۲۷ خردادماه ادعا کرد  ناو آمریکایی «یو. اس. اس. باکسر» یک پهپاد ایرانی را سرنگون کرده است.این ادعای ترامپ از همان ابتدا به شدت مورد تردید قرار گرفت. 
«سردار ابوالفضل شکارچی»، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح روز جمعه گفت: «بر خلاف ادعای واهی و برخاسته از توهم  ترامپ، تمامی پهپادهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از جمله پهپاد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا  پس از انجام مأموریت شناسایی  و کنترل برنامه ریزی شده به سلامت به پایگاههای خود بازگشته‌اند  و هیچگونه گزارشی دال بر مقابله عملیاتی ناو  یواس‌اس باکسر امریکایی گزارش نشده است.»
بعد از آنکه شبهات درباره ادعای ترامپ بالا گرفت، یک منبع در کاخ سفید جمعه ۲۸ خرداد با بیان اینکه واشنگتن دلایل آشکاری در سرنگونی پهپاد ایرانی در تنگه هرمز دارد گفت که آمریکا به زودی فیلمی از سرنگونی پهپاد ایران را منتشر خواهد کرد.
با آنکه از این ادعای این مقام کاخ سفید ۱۱ روز می‌گذرد هنوز دولت آمریکا هیچ فیلمی دال بر صحت ادعای خود منتشر نکرده است. در مقابل، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فیلمی را منتشر کرده که نشان می‌دهد پهپاد ایران ورود ناوچه باکسر و ۵ شناور دیگر به تنگه هرمز را به مدت سه ساعت کامل رصد کرده و به مبدأ خود بازگشته است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات