صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۱۶۳۲۴

اخبار کوتاه چهارشنبه 9 مرداد

«بیل اربن» یکی از سخنگوهای سازمان تروریستی «سنت‌کام» گفته است مقامات این سازمان به این جمع‌بندی رسیده‌اند که ظرف ۱۲ساعت قبل و بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی، ایستگاه‌های پدافند هوایی ایران شش بار از هواپیماها یا پهپادهای آمریکا سؤالاتی مطرح کرده یا به آنها هشدار داده‌اند اما این مقام آمریکایی ادعا می‌کند ایران قبل از سرنگون کردن «گلوبال هاوک» اخطاری به این هواپیما نداده؛ در حالی که سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه ۳۱ خرداد ماه گفته است هواپیمای آمریکایی قبل از سرنگون شدن چهار اخطار دریافت کرده است.
وزیر اطلاعات اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان یک شبکه تخلفات ارزی را شناسایی کردند و به دام انداختند. «حجت‌الاسلام علوی» گفت: متخلفان طی سال‌های 1395 تا 1397 اقدام به ثبت یا اجاره تعدادی شرکت تجاری صوری کرده و پس از پرداخت میلیون‌ها تومان رشوه توانسته‌اند اقدام به ثبت سفارش واردات کالاهای اساسی و دریافت بیش از 250 میلیون دلار ارز دولتی از بانک‌های مختلف کنند.
«گاردین» در گزارشی نوشت، بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید بریتانیا به دلیل نزدیکی به ترامپ در موقعیت مناسبی برای ارسال یک پیام به ایران قرار دارد. گاردین با بیان اینکه انگلستان باید به دنبال از سرگیری دیپلماسی با تهران باشد، به طور تلویحی پیشنهاد کرده است جانسون می‌تواند به نیابت از ترامپ با ایران مذاکره کند.
آمارها حاکی از آن است که در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ تلفات برق در ایران از 15/2 به 11/1 درصد کاهش یافته است. این چهار درصد کاهش به ‌معنای صرفه‌جویی در احداث ۲۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید با هزینه سرمایه‌گذاری حدود 1/5 میلیارد یورو و کاهش هشت میلیارد مترمکعب مصرف گاز طبیعی در نیروگاه‌ها طی این دوره است.
«شیخ نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «هرگاه مقاومت قوی‌تر شود، جنگ‌ بیشتر دور می‌شود؛ چرا که دشمن تنها زبان قدرت را می‌فهمد و این همان توازن بازدارنده است که به لطف قدرت مقاومت [اسلامی] و حضور آن در میدان، ۱۳ سال است که محقق شده است.»
«واشنگتن‌پست» در گزارشی نوشت: وزیر خزانه‌داری آمریکا توانسته ترامپ را برای تمدید معافیت‌های هسته‌ای ایران متقاعد کند. این در حالی است که «پمپئو» وزیر خارجه و «بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا با این تصمیم مخالف بودند.
«برایان گیلواری» مدیر ارشد مالی «بریتیش پترولیوم» گفت: این شرکت نفتی در حال حاضر برنامه‌ای برای فرستادن هیچ کدام از کشتی‌هایش به تنگه هرمز ندارد و برای حمل نفت خود از نفت‌کش اجاره‌ای استفاده می‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات