صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۱۶۴۲۶

گزارش روز/ ثمره مقاومت

رهبر جنبش انصارالله خطاب به سران اماراتی می‌گوید به وعده خود درباره خروج از یمن عمل کنند؛ در غیر اینصورت اوضاع برای این کشور خطرناک خواهد شد و منافع اقتصادی‌اش به خطر خواهد افتاد[...]

یادداشت: رهبر جنبش انصارالله خطاب به سران اماراتی می‌گوید به وعده خود درباره خروج از یمن عمل کنند؛ در غیر اینصورت اوضاع برای این کشور خطرناک خواهد شد و منافع اقتصادی‌اش به خطر خواهد افتاد. «سید عبدالملک الحوثی» به رژیم سعودی توصیه می‌کند به دلیل منفعت خود و مصلحت منطقه از دامن زدن به ناامنی‎ها پرهیز کند. او به شاهزاده جاه‌طلب سعودی هشدار می‌دهد در صورت ادامه جنگ و تجاوزات، پاسخ یمن گسترده‎تر از آنچه فکرش را می‌کند، خواهد بود. او به آمریکایی‌ها نیز اخطار می‌دهد اگر کشورهای تحت قیمومیتش را مجاب به پایان جنایت علیه ملت یمن نکند، دوستان کاخ سفید ضربات مهلکی خواند خورد و اعتبار آمریکا بیش از پیش از بین خواهد رفت.
خواندن این جملات یک نکته و سؤال را در ذهن هر خواننده ایجاد می‌کند که براساس کدام معیار و کدام ابزار و به پشتوانه کدام توانایی رهبر کشور یمن، که سال‌های متمادی حیاط خلوت رژیم سعودی بوده و اجازه پیشرفت به آن داده نمی‌شد! کشوری که سال‌هاست عنوان فقیرترین کشور عربی را در کنار نام خود می‌دید!، امروز نه تنها عربستان با همه تمول و حامیان غربی‌اش را چنین با صراحت مورد خطاب قرار می‌دهد و به پادشاهان سعودی که خیال می‌کنند رهبر کشورهای عربی‌اند هشدار می‌دهد، بلکه رهبران امارات را تهدید می‌کند و به سران کاخ سفید امر و نهی می‌کند؟! پرسشی که پاسخ آن را باید در معجزه برگزیدن مسیر مقاومت و ایجاد قدرت بازدارنده جست‌وجو کرد. کشور یمن از وقتی چنین قدرت و جسارتی یافت که تصمیم گرفت به جای کشوری تحت ظلم با رهبران دست‌نشانده، کشوری باشد که در برابر ظالم بایستد. یمن با انتخاب راه مقاومت و دستیابی به قدرت پاسخگویی با اتکا به توان داخلی و جوانان کشورش از کشوری که حرفی برای گفتن نداشت و تنها خواسته‌های شاهان سعودی را انجام می‌داد به ملتی تبدیل شد که می‌تواند هر قدرتی را تهدید و هر متجاوزی را تحقیر کند!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات