صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۱۶۴۸۸

حرف روز/ ائتلافی با کارکرد معکوس!

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی چهارشنبه قبل در جلسه کمیته خارجی و امنیت کنست گفت: اسرائیل در بخش اطلاعاتی و امنیتی ائتلاف دریایی آمریکا مشارکت خواهد کرد[...]
پایگاه بصیرت / عزیز غضنفری

یادداشت: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی چهارشنبه قبل در جلسه کمیته خارجی و امنیت کنست گفت: اسرائیل در بخش اطلاعاتی و امنیتی ائتلاف دریایی آمریکا مشارکت خواهد کرد. وی افزود: این اقدام به وضوح تأمین‌کننده منافع اسرائیل است و به منظور تقویت روابط این رژیم با کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس انجام می‌شود. این موضع‌گیری رژیم صهیونیستی هنگامی اتخاذ می‌شود که پس از فرو ریختن هژمونی آمریکا در خلیج‌فارس و تجلی جدیت جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از مرزها و منافع ملی خود، آمریکا تصمیم گرفته است برای آنچه دفاع از منافع خود و هم‌پیمانان منطقه‌ای خود نامیده، به تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز روی بیاورد.
اولین زمزمه‌های جدی برای تشکیل چنین ائتلافی در آخرین روز‌های خرداد و پس از انفجار نفت‌کش در دریای عمان مطرح شد. در آنجا برخی محافل غربی سناریوی «بین‌المللی شدن حفاظت از کشتیرانی در خلیج‌فارس» را مطرح کردند. پس از حادثه بندر فجیره و دریای عمان اوضاع تا حدی به سمت آرامش رفت؛ اما پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی، آمریکا به صورت جدی‌تری برای تشکیل ائتلاف دریایی اقدام کرد. البته از آنجایی که طرف‌های اروپایی روی خوشی به این ائتلاف نشان ندادند، به نظر می‌رسد در حال حاضر امید آمریکا به کشور‌هایی، مانند استرالیا و نروژ باشد. آلمان به طور رسمی اعلام کرده است در این ائتلاف شرکت نخواهد کرد. ژاپن، کره جنوبی، فرانسه و اسپانیا هم از تأیید پیوستن به ناوگروه دریایی مورد نظر واشنگتن خودداری کرده‌اند. بریتانیا هم که خود یکی از عوامل افزایش تنش در مسئله نفت‌کش‌هاست، ترجیح می‌دهد زیر پرچم آمریکا وارد منطقه نشود.
آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی با وجود تلاش‌های فراوان هیچ‌گاه نتوانسته است حاکمیت خود را بر خلیج‌فارس و تنگه هرمز تثبیت کرده و ترتیبات امنیتی مورد علاقه خود را در این منطقه راهبردی مستقر کند؛ داستان ائتلاف اعلام شده جدید نیز موضوعی جدا از تحولات گذشته نیست؛ اما بر فرض که آمریکا چنین ائتلافی را اعلام کند و پای رژیم «خطاکار» و «پر اشتباه» صهیونیستی‌ـ که این روزها تمام حواسش به دیوار شیشه‌ای است که به دور خود ایجاد کرده‌ـ به خلیج‌فارس و تنگه هرمز باز شود، قدر مسلم در آتش خشم عناصر و جریان ضد صهیونیستی منطقه خواهد سوخت و یک قدم جدی به سمت اضمحلال و نابودی خود برخواهد داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات