صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۶۴۹۱

از برخورد با مفسدان تا اختیارات رئیس‌جمهور

1ـ جواب رد به مسدودسازی اکانت ظریف در توئیتر و اینستاگرام
بخش فارسی «صدای آمریکا» در اقدامی مستقل کلمه «services» در بخش چهارم فرمان اجرایی ترامپ در روز ۲۴ ژوئن درباره تحریم رهبر معظم انقلاب را به اضافه شدن نام «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان به فهرست SDN ربط داده و نتیجه گرفته است باید اکانت وزیر خارجه ایران پس از تحریم ظریف، مسدود شود؛ اما وزارت خزانه‌داری به درخواست بخش فارسی صدای آمریکا پاسخ صریح نداده است. البته وزارت خارجه آمریکا به طور تلویحی جواب داده است که توئیتر و اینستاگرام خصوصی هستند و درخواست بخش فارسی را به این شرکت‌ها ارجاع داده است. پس از آن «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خزانه‌داری به بخش فارسی صدای آمریکا گفت: «او {ظریف} هنوز توئیت می‌کند و این بد است که مردم ایران نمی‌توانند توئیت کنند.» از سوی دیگر، «ایان پلانکت» مدیر ارتباطات جهانی توئیتر، به ایمیل بخش فارسی جواب داده و گفته است کامنتی روی اکانت مورد نظر به دلیل حفظ حریم شخصی و به دلایل امنیتی ندارد. «استفانی اوتوای» مدیر ارتباطات سیاست‌گذاری اینستاگرام هم گفت: فیس بوک{مالک اینستاگرام} توضیحی برای درخواست بخش فارسی ندارد.


2ـ تولید شش محصول جدید پتروشیمی
«رسول اشرف‌زاده» مدیرعامل پترول با بیان اینکه در حال حاضر ساخت چهار پارک پتروشیمی در ایلام، ارومیه و لردگان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: مطالعات اقتصادی ساخت اولین پارک پتروشیمی در ارومیه با هدف تولید شش محصول جدید از خوراک «ملامین» تولیدی پتروشیمی ارومیه آغاز شده است. وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال چهار طرح مهم شامل طرح شیرین‌سازی گاز و الفین پتروشیمی ایلام، طرح اوره و آمونیاک پتروشیمی لردگان و طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه در مدار بهره‌برداری قرار بگیرند. اشرف‌زاده تأکید کرد: پیشرفت فاز دوم توسعه پتروشیمی ایلام 95 درصد، پیشرفت واحد شیرین‌سازی گاز حدود 98 درصد و واحد الفین 95 درصد بوده که علاوه بر تأمین کامل خوراک اتیلن واحد پلی‌اتیلن پتروشیمی ایلام سالیانه حدود 150 هزار تن اتیلن مازاد قابل تزریق به خط اتیلن غرب است.


3ـ برخورد با کارکنان فاسد موجب تقویت دستگاه قضا می‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه با اعلام اینکه باید مبارزه با فساد را در دستگاه قضا تشدید کنیم، گفت: اگر اعلام کردند سه نیروی فاسد از مجموعه کنار رفتند، این تضعیف دستگاه است یا تقویت آن؟ باور ما این است که این، تقویت دستگاه قضاست. باید معلوم شود در دستگاه سالم، دو لکه سیاه در نظر مردم جلب توجه کرده و این حرکت عظیم اثربخش تحت‌الشعاع چهار نفر آدم فاسد قرار گرفته است. رئیس قوه قضائیه فساد اقتصادی را ریشه بسیاری از فساد‌ها، از جمله فساد اخلاقی و سیاسی دانست و با تأکید بر اینکه برخورد با قضات یا کارکنان فاسد موجب تقویت دستگاه قضا می‌شود، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم دستگاه قضا به ذره‌ای فساد آلوده شود، زیرا اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی را از دست می‌دهیم.


4ـ اختیارات رئیس‌جمهور در قانون کم نیست!
«علی مطهری» نماینده مردم تهران در مجلس و عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اختیارات رئیس‌جمهور در قانون اساسی کم نیست؛ اما به شخصیت هر رئیس‌جمهوری بستگی دارد. وی افزود: به هر حال برخی از رؤسای‌جمهور مانند آقای روحانی ملاحظاتی دارند و از برخی اختیارات خود استفاده نمی‌کنند؛ اما برخی از رؤسای‌جمهور مانند آقای احمدی‌نژاد جسارت بیشتری داشتند و از اختیارات خود استفاده می‌کردند و حتی شاید فراتر می‌رفتند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: به نظر من بحث اختیارات یک رئیس‌جمهور بیشتر به روش رئیس‌جمهور بر می‌گردد که چگونه رفتار کند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات