صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۶۵۱۷

از بازبینی امارات تا فرافکنی اصلاحات

1ـ دولت به جای نگاه تولیدی نگاه توزیعی به اقتصاد دارد

«هادی قوامی» نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اقتصاد کشور رانتی است، گفت: اگر فضای کسب‌وکار مناسب باشد و درآمد نفت برای ایجاد زیرساخت‌ها هزینه شود، تقویت بخش خصوصی را در پی دارد و درآمد دولت به جای نفت به بخش خصوصی متکی می‌شود. وی افزود: بر اساس این دولت با حمایت از بخش خصوصی موجب بزرگ شدن و افزایش چشمگیر کارآفرینان جامعه خواهد شد. در واقع، درآمد حاصل از فروش نفت نباید برای هزینه‌های جاری صرف شود؛ بلکه باید هزینه ایجاد زیرساخت‌ها و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به بخش تولید شود. قوامی در ادامه گفت: اگر هزینه‌های بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی افزایش و سود آنها کاهش یابد، نباید انتظار ایجاد کارآفرینی داشته باشیم. وی افزود: دولتمردان کشور به جای نگاه تولیدی، نگاه توزیعی به اقتصاد کشور داشته‌اند. باید ضمن جلوگیری از خام‌فروشی، کالاها به درستی به بازارهای بین‌المللی صادر شود؛ زیرا از فله‌ای صادر کردن چیزی نصیب کشور نمی‌شود.

2ـ فرافکنی علیه نهادهای قانونی برای توجیه ناکارآمدی!

«محسن رهامی» فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که مدتی است بر برگزاری جلسات اصلاح‌طلبان با اعضای شورای نگهبان و مقامات رده بالای نظام تأکید دارد، با اعلام اینکه با اعضای شورای نگهبان جلسات متعددی را در روزهای اخیر داشته است، گفت: «من قبل از این خدمت آقای مؤمن که خدا رحمت‌شان کند هم عرض کردم که مسئولیت خیلی از مشکلات کشور که حل نشده با شماست. گفتند چرا؟ گفتم خود جناب‌عالی از اول در شورای نگهبان بودید و برخورد شورای نگهبان باعث شده که مجلس از برخی افراد دست اول محروم شود!» اظهارات رهامی و دوستان او علیه شورای نگهبان در حالی است که در هیچ کشوری، مشکلات ناشی از ناکارآمدی دولت و شهرداری و پارلمان و... را به پای قانون اساسی و نهادهای ناظری مانند وزارت کشور یا دادگاه قانون اساسی نمی‌نویسند!

3ـ ابلاغ آیین‌نامه استخراج بیت‌کوین

آیین‌نامه استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌ شده از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد و از این پس تعرفه برق استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده با قیمت متوسط ریالی برق صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما محاسبه خواهد شد. قرار است از این پس اعطای مجوز استخراج رمز ارز بر عهده وزارت صمت باشد و با توجه به نیاز این کسب‌وکارها به برق و پهنای باند مناسب، باید تأییدیه‌های لازم از وزارت نیرو و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت شود. با قانونی شدن استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌ شده، به نظر می‌رسد وزارت نیرو باید اقدامات خود را برای شناسایی ماینرهای نصب شده بیشتر کند تا تعرفه برق استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده با قیمت متوسط ریالی برق صادراتی با نرخ تسعیر سامانه محاسبه شود.

4ـ امارات به دنبال بازبینی سیاست خارجی‌اش در قبال ایران

خبرگزاری «آناتولی» گزارش داده است تصمیم برای تغییر موضع امارات در جلسه‌ای با حضور «محمدبن‌زاید» ولی‌عهد آن کشور و «محمدبن‌راشد آل مکتوم» امیر دبی گرفته شده است. در این جلسه، امیر دبی با انتقاد صریح از سیاست‌های ابوظبی می‌گوید: «ما باید سیاست خارجی خود را کاملاً بازبینی کنیم. ما روزانه صدها میلیون دلار خرج می‌کنیم. بسیار خب، در عوض چه چیزی عایدمان شد؟» وی ادامه می‌دهد: «باید سیاست تهاجمی خود را هر چه زودتر کنار بگذاریم. شما به ایالات متحده امید بستید که به ایران حمله کند، اما ترامپ حتی بعد از آنکه پهپادش ساقط شده، از گفت‌وگو با ایران حرف می‌زند! اگر جنگی با ایران آغاز شود با فرود اولین موشک ایران در امارات متحده عربی همه سرمایه‌گذاران خارجی، حتی کارگران آسیایی هم از امارات فرار می‌کنند!»

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات