صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۱۶۵۱۹

اخبار کوتاه یک‌شنبه 20 مرداد

در حالیکه یکی از روزنامه‌های نیجریه‌ای، مدعی صدور حکم آزادی برای شیخ‌‌ابراهیم زکزاکی، رهبر جریان حرکت اسلامی نیجریه شده است. دختر شیخ زکزاکی اعلام کرد: «شیخ همچنان تحت نظارت خواهد بود و تا همین الآن هم حکومت نیجریه اجازه سفر به هند را نداده است. اصلاً هم نگفته‌اند که شیخ زکزاکی آزاد می‌شود، بلکه گفته‌اند به محض درمان و ترخیص از بیمارستان، باید به نیجریه بازگردد. بعد از آن پرونده‌شان دوباره در دادگاه‌های نیجریه بررسی و محاکمه می‌شوند.»

«محسن صالحی‌نیا» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بخش اعظمی از صنایع کوچک کشور در شهرک‌های صنعتی با دو طیف مستقر هستند، تعداد واحد‌هایی که در حال بهره‌برداری‌اند، ۴۳ هزار و ۶۵۰ واحد است که از این تعداد حدود ۷۷ درصد فعال هستند و زمینه اشتغال ۷۱۰ هزار نفر فراهم است. همچنین، 22/5 درصد واحد‌های غیر فعال، با زمینه اشتغال ۱۸۰ هزار نفر در شهرک‌ها قرار دارند.

«سیدجواد سلیمانی» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حکم بازپرس شعبه پنجم دادسرای کارکنان دولت از اسفند ماه سال گذشته به مدت شش ماه ممنوع‌الخروج شده است. به تازگی «اسماعیلی» سخنگوی قوه قضائیه نیز با تشریح جزئیات بازداشت مدیران ارشد سایپا گفته بود: پرونده تشکیل شده و افرادی تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. این پرونده ۲۵ متهم دارد که شش نفر بازداشت هستند.

چندی پیش سپاه استان کرمانشاه نمایشگاه فروش لوازم ایرانی از جمله لوازم خانگی برگزار کرد که با استقبال خوب کارکنان و بازنشستگان سپاه همراه شد. گفتنی است، در وضعیت فعلی این گونه اقدامات روش‌های مناسبی برای تأمین نیاز مجموعه و خانواده‌های کارکنان است؛ لذا برخی مراکز سپاه در استان‌های دیگر نیز چنین نمایشگاه‌هایی را برگزار کرده‌اند.

«قاسم احمدی‌لاشکی» نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره گزینه احتمالی این پست، اظهار داشت: آن‌طور که بنده اطلاع دارم قرار است یک خانم به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات