اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۱۶۵۶۰

ریزش قیمت میوه در بازار ادامه دارد

رئیس‌اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا روند نزولی قیمت میوه در بازار ادامه دارد.
اسدالله کارگر درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: هم اکنون قیمت میوه‌های تابستانه نسبت به هفته گذشته به طور متوسط بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است.
رئیس‌اتحادیه میوه و سبزی تهران با‌اشاره به اینکه قیمت میوه‌های تابستانه بر مدار کاهشی قرار گرفته است افزود: با توجه به فراوانی تولید قیمت میوه‌های تابستانه تا پایان فصل همچنان با سیر نزولی در بازار روبرو است.
کارگر نرخ هر کیلوگرم انجیر زرد را شش تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلوگرم انجیر سیاه پنج تا ۱۰ هزار، انگور عسگری پنج تا هفت هزار، انگور رطبی چهار تا هفت هزار، آلبالو شش تا ۱۰ هزار، آلو سیاه سه تا شش هزار، آلو شابلون چهار تا هشت هزار، آلو قطره طلا سه تا هشت هزار، توت فرنگی هفت تا ۱۷ هزار، سیب گلاب ۳۵۰۰ تا ۱۰ هزار، شلیل انجیری چهار تا هشت هزار، شلیل سفید هشت تا ۱۵ هزار، شلیل شب رنگ شش تا ۱۰ هزار، گلابی هشت تا ۱۴ هزار، گیلاس صورتی پنج تا ۹ هزار، هلو انجیری پنج تا ۱۲ هزار و هلو هسته جدا چهار تا ۱۰ هزار تومان است. رئیس‌اتحادیه میوه و سبزی تهران ادامه داد: هم اکنون هر کیلوگرم خیار بوته‌ای با نرخ ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰، خیار گلخانه ۱۵۰۰ تا سه هزار، انبه ۱۴ تا ۲۲ هزار، خربزه ۱۵۰۰ تا سه هزار، طالبی ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰، هندوانه ۴۰۰ تا یک هزار و موز ۹ تا ۱۱ هزار تومان در میدان مرکزی میوه وتره‌بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود.
کارگر، نرخ هر کیلوگرم بادمجان دلمه‌ای را ۱۵۰۰ تا سه هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی دو تا ۳۵۰۰، بادمجان گلخانه‌ای سه تا پنج هزار، بامیه پنج تا ۱۱ هزار، پیاز زرد یک تا دو هزار، پیاز شیری ۱۵۰۰ تا دو هزار، سیر خشک پنج تا ۱۰ هزار، قوره آبگیری ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰، قوره عسکری چهار تا شش هزار، فلفل تند ریز پنج تا هشت هزار، فلفل شیرین ۱۰ تا ۱۶ هزار و فلفل دلمه سبز دو تا چهار هزار تومان است. وی درباره نرخ سایر صیفی‌جات در بازار گفت: هر کیلوگرم کاهو پیچ سالادی با نرخ دو تا ۴۵۰۰، کاهو رسمی ۱۵۰۰ تا سه هزار، کرفس ۲۵۰۰ تا پنج هزار، کلم بروکلی ۱۰ تا ۱۵ هزار، کلم سفید و قرمز یک هزار تا ۲۵۰۰، گل کلم گلخانه‌ای ۲۵۰۰ تا پنج هزار، گوجه زیتونی پنج تا هشت هزار، گوجه‌فرنگی ۱۵۰۰ تا ۳۲۰۰، لوبیا سبز ۳۵۰۰ تا ۵۵۰۰ و هویج ۲۵۰۰ تا چهار هزار تومان در میدان مرکزی میدان میوه و تره‌بارعرضه می‌شود.
کارگر نرخ هر کیلوگرم سیب زمینی نو را سه تا ۴۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با وجود کاهش قیمت محصول نسبت به هفته‌های اخیر، اما پیش‌بینی می‌شود که با برداشت انبوه و عرضه فراوان در پایان مرداد قیمت سیب زمینی به نرخ منطقی خود در بازار برسد. رئیس‌اتحادیه میوه و سبزی تهران قیمت هر کیلوگرم لیمو ترش را با کاهش صد درصدی نسبت به هفته‌های اخیر شش تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات