صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۱۶۵۷۶

از اعتراف آمریکا تا شکست عربستان

1ـ عربستان آماده پذیرش شکست در برابر ایران می‌شود
روزنامه «القدس العربی» در یادداشتی با عنوان «ریاض در حال کوتاه آمدن در برابر ایران است»، نوشت: عربستان به دو مسئله اطمینان داشت؛ نخست اینکه این کشور تسلیحاتی پیشرفته در اختیار دارد و این امر می‌تواند برتری نظامی آن را تضمین کند. دوم اینکه آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ علیه ایران حمله نظامی خواهد داشت! اما اوضاع اساساً متفاوت با برداشت‌های «محمدبن‌سلمان» پیش رفت؛ به گونه‌ای که ریاض خود را در شرایط بی‌سابقه‌ای دید. ظهور ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای، به واقعیتی ژئوپلیتیک در خلیج‌فارس تبدیل شده است و اتخاذ هر تصمیم راهبردی در منطقه بدون در نظر گرفتن ایران امری دشوار به نظر می‌رسد. همچنین رویارویی تهران با برنامه‌ها و نقشه‌های آمریکا و انگلیس، عربستان سعودی را مجاب کرده است در سکوت، سیاست عقب‌نشینی در برابر ایران را آغاز کند. رسانه‌های سعودی دیگر سیاست حمله به ایران را اجرا نمی‌کنند؛ بلکه برای فراهم کردن مقدمات آغاز گفت‌وگو با مقامات ایران سیاست محتاطانه‌ای را در پیش گرفته‌اند.


2ـ استانداردهای FATF درباره پولشویی در آمریکا رعایت نمی‌شود
با وجود اینکه حامیان اجرای کامل برنامه FATF مدعی رعایت الزامات این نهاد بین‌الدولی در سراسر کشورهای دنیا هستند؛ اما اعتراف مقامات آمریکایی نشان می‌دهد این کشور ضعف‌های جدی در رعایت استانداردهای FATF درباره پولشویی دارد. در جلسه‌ سنای آمریکا که با موضوع تأمین مالی غیرقانونی و شرکت‌های پوششی در تاریخ 31 اردیبهشت ‌ماه 98 برگزار شد، «دونتائونو» مدیر بخش جرایم مالی FBI با اشاره به نقاط ضعف آمریکا از منظر استانداردهای FATF و عدم شفافیت مالی این کشور گفت: «گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اخیراً نبود قانون شفافیت مالکیت را به عنوان نقطه ضعف عمده در اقدامات ایالات متحده علیه تأمین مالی غیرقانونی قلمداد کرده است. همکاران خارجی ما گام‌هایی را برای رسیدگی به این مسئله در قلمروی خود برداشته‌اند، در حالی که عدم شفافیت در آمریکا جنایت‌کاران را جذب می‌کند که از نظام مالی ما سوءاستفاده کنند.»


3ـ باید از تجربه لیست امید درس جدی بگیریم!
«محمدرضا عارف» رئیس فراکسیون امید مجلس گفته است: در شیوه اداره فراکسیون امید مطالبی بیان می‌شود که بوی دیکتاتوری از آن به مشام می‌رسد. باید تأکید کنم اصلاحات جریان قائم به فرد نیست و ذات‌مان برنمی‌تابد تا یک نفر دست به عمامه‌اش بزند همه چشم بگویند. در فراکسیون امید، یک مکانیسم کارشناسی در سطح هیئت رئیسه، شورای مرکزی و مجمع وجود دارد که دوستان به آن عمل می‌کنند. همان دوستانی که عامل تصمیم سال ۹۲ شدند، امروز مدعی و طلبکارند. با این حال ما از روند اصلاح‌طلبی در مجلس دفاع می‌کنیم. راهبرد ما در انتخابات پیش رو ارائه یک لیست کاملاً اصلاح‌طلبانه است. دنبال لیست تأثیرگذار هستیم، اما ممکن است با توجه به شرایط به سمتی برویم که اقلیت تأثیرگذار باشیم؛ زیرا معتقدم ضربه‌ای که از لیست امید خوردیم، باید یک درس جدی برای جریان اصلاحات باشد.


4ـ جهان مدیون مقاومت است
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت سیزدهمین سالروز پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در جنگ 33 روزه برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی در گفت‌وگو با وبگاه خبری «العهد» لبنان تأکید کرد: ملت لبنان و مقاومت اسلامی این حقیقت را به جهانیان ثابت کردند که شکست رژیم صهیونیستی ممکن است و این رژیم نمی‌تواند هر وقت بخواهد در منطقه جنگ راه بیندازد و خون ملت‌های منطقه را بریزد. ملت‌های منطقه و دنیا مدیون مقاومت ملت لبنان، مقاومت اسلامی و حزب‌الله هستند که در برابر استکبار رژیم صهیونیستی ایستادند و با تروریسم تکفیری داعش مقابله کرده و علیه این خطر تروریستی‌ـ تکفیری که بلایی برای دنیا بود، مقاومت کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات