صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۶۶۹۹

اخبار کوتاه شنبه 2 شهریور

اوپک در ماه جولای سال 2019 تنها 30 درصد نفت مورد نیاز بازار را تأمین کرد؛ در حالی که طی یک دهه گذشته سهم اوپک از بازار بالای 34 درصد بوده و در سال 2012 به 35 درصد رسیده بود. با وجود آنکه اوپک عرضه نفت خود به بازار جهانی را کاهش داده، شاهد آن هستیم که قیمت نفت از 75 دلار در هر بشکه در ماه آوریل به زیر 60 دلار رسیده است که دلایل آن کاهش رشد اقتصاد جهانی و نگرانی‌ها نسبت به عواقب جنگ تجاری چین و آمریکا و خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست.

بر اساس آخرین آمار از وضعیت فعالیت بنگاه‌های مشکل‌دار، ۱۳۰ هزار و ۴۰۰ کارگر در کل کشور حقوق معوق دارند که این کارگران در ۱۱۹۳ بنگاه کشور مشغول به کار هستند. بررسی آمار به تفکیک هر استان نیز نشان می‌دهد، که بنگاه‌های اقتصادی استان تهران با حقوق معوق ۱۷ هزار و ۲۷۱ کارگر در صدر قرار دارند.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با شبکه صهیونیستی «کان» اعلام کرد: فرانسه دیگر امیدی به معامله قرن دونالد ترامپ ندارد. نمی‌توان توافقی را به طرف‌هایی تحمیل کرد که خواهان مذاکره نیستند. مکرون افزود: هم‌اکنون به دنبال راه‌حل‌های دیگری برای حل این مسئله هستیم.

«محمدرضا عارف» با انتقاد به استفاده نکردن از جوانان در دولت گفت: «به نظرم ناکارآمدی‌ها، سیاست‌گذاری‌های غلط و فساد، بسیار بیشتر از تحریم‌ها بر اقتصاد کشور و زندگی مردم اثر سوء داشته است. ناکارآمدی و فساد زمینه اثرگذاری تحریم‌ها در نظام مدیریت اقتصادی کشور را فراهم کرد.»

«عمر ایوب خان» وزیر نفت و نیروی پاکستان در دیدار با «مهدی هنردوست» سفیر ایران در اسلام‌آباد گفت: پاکستان به دنبال افزایش همکاری‌ها در حوزه انرژی با ایران است؛ چرا که ظرفیت زیادی برای همکاری بین دو کشور در حوزه انرژی وجود دارد و این مسیر می‌تواند به نفع هر دو کشور باشد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نشست شورای امنیت این کشور به وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و دیگر ارگان‌های مرتبط دستور داد سطح تهدیدات ناشی از آزمایش موشک جدید کروز در آمریکا ارزیابی شده و اقدامات کاملی برای پاسخ‌گویی متقارن به آن انجام شود.

مرکز آمار ایران گزارش نرخ تورم مرداد ماه سال جاری را منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد، نرخ تورم ۱۲ ماهه به 42/2 درصد افزایش یافته و نرخ تورم نقطه به نقطه نیز با کاهشی 6/4 درصدی به 41/6 درصد رسیده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات