صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۱۶۷۴۹

گزارش روز/ مشکلات اینگونه حل نمی‌شود!

از سفر اول وزیر امور خاجه کشورمان به فرانسه تا زمان تنظیم گزارش پیش رو، ناگهان بمباران خبری و سیل اظهارنظرها درباره احتمال مذاکرات جدید میان ایران و ایالات متحده مطرح شد[...]

یادداشت: از سفر اول وزیر امور خاجه کشورمان به فرانسه تا زمان تنظیم گزارش پیش رو، ناگهان بمباران خبری و سیل اظهارنظرها درباره احتمال مذاکرات جدید میان ایران و ایالات متحده مطرح شد! از اظهارات ترامپ و مکرون در نشست مشترک درباره احتمال دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با رئیس‌جمهور کشورمان گرفته تا مواضع مرکل و تماس تلفنی رئیس‌جمهور فرانسه با حسن روحانی که مکرون مدعی است در این تماس از روحانی درخواست کرده تا آماده دیدار با رئیس کاخ سفید شود!
فراتر از همه این خبرها، آنچه روز گذشته توجه بسیاری را به خود جلب کرد، سخنان تلویحی روحانی در مورد مذاکره و ملاقات برای حل مشکلات کشور بود. فارغ از اینکه آیا این موضع رئیس‌جمهور به اخبار منتشر شده درباره احتمال مذاکره مجدد میان ایران و آمریکا ارتباط دارد یا این هم‌زمانی تصادفی بوده است، نگاه و منطق و نگرشی بر این جمله حاکم است! جمله‌ای که به مخاطب می‌گوید می‌توان با یک نشست و با یک جلسه، مشکلات کشور را حل و منافع ملی را تأمین کرد! در حالی که منافع ملی، امنیت و پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی به دیدار با هیچ مقام خارجی وابسته نیست، بلکه کار و تلاش دولت منافع ملی را تأمین و مشکلات را حل می‌کند. به عبارت دیگر آنچه می‌تواند مشکلات را از بین ببرد نه دیدار با سران کاخ سفید یا دولت‌های اروپایی، بلکه ملاقات با جوانان ایرانی و توجه به تولید ملی و اقتصاد مقاومتی است. همچنین آنچه می‌تواند زمینه‌ساز رشد و شکوفایی اقتصادی کشور شود اهمیت و توجه به تولیدکننده و صنعتگر داخلی است. مبارزه بی‌امان و بدون رودربایستی دولت با فساد نیز در حل این مشکل مؤثر است. تجربه چهل ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی و مذاکره و گفت‌وگو درباره موضوع هسته‌ای نشان‌دهنده این واقعیت است که کلید حل مشکلات کشور در داخل کشور و در گرو رونق دادن به تولید ملی و بهبود فضای کسب‌وکار است نه دل بستن به وعده‌های دروغین دشمنان!

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات