صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۱۶۷۶۶

اخبار کوتاه چهارشنبه 6 شهریور

میزان مقبولیت عملکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، در تمامی ایالت‌هایی که انتظار می‌رود در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 رقابت تنگاتنگی در آنها برقرار باشد، کاهش یافته است. به نوشته «ایندیپندنت» بر اساس نتایج نظرسنجی مؤسسه «مورنینگ کانسالت» ستاره بخت ترامپ در چند ایالت کلیدی، که آرای آن متعلق به دموکرات‌ها بود رو به افول گذاشته است؛ اما نگرانی برای ترامپ تنها به این ایالت‌ها منحصر نمی‌شود و عملکرد او در ایالت‌هایی که به طور سنتی متعلق به جمهوری‌خواهان بوده و ترامپ در آنها پیروز شده نیز کاهش یافته است.

رسانه‌های سعودی از جمله شبکه العربیه مدعی شدند که دولت مصر به ریاست «عبدالفتاح السیسی» از جنبش «مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) خواسته در شرایط فعلی منطقه، به ایران و حزب‌الله لبنان نزدیک نشود. این شبکه به نقل از منابع مصری گزارش داد مصر حماس را تهدید کرده که اگر شلیک موشک و راکت از غزه به سرزمین‌های اشغالی فلسطین را متوقف نکند، نظارت و وساطت در قضیه آتش‌بس میان این جنبش و رژیم صهیونیستی را متوقف خواهد کرد.

«شیخ نعیم قاسم» در گفت‌وگویی با شبکه خبری راشاتودی با تأکید بر اینکه نمی‌توان تجاوز رژیم صهیونیستی را موضوعی گذرا دانست، اظهار داشت: «تجاوز اخیر این رژیم را با ضربه‌ای غافلگیر کننده پاسخ خواهیم داد.» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی نیز گفت: «حزب‌الله درباره ویژگی‌های پاسخ خود صحبتی نمی‌کند؛ چون ارائه هرگونه جزئیات، به منافع تل‌آویو کمک خواهد کرد.»

«گئورگی مرادوف» معاون نخست‌وزیر شبه جزیره کریمه گفت: «با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این کشور می‌تواند از طریق بنادر این منطقه به انتقال نفت خود بپردازد.» وی افزود: «منافع مشترک میان ایران و کریمه، به ویژه با در نظر گرفتن سیاست ضد ایرانی آمریکا، تحریم‌ها و پیامدهای مربوط به آن، در حال رشد است. ایران می‌تواند از توانایی‌های کشتی‌رانی ما و کانال‌ رودخانه‌ای و دریایی در چنین شرایطی برای حمل نفت از طریق رود ولگا و کریمه و دریای سیاه استفاده کند.»

اداره گمرک چین اعلام کرد: «واردات نفت خام چین از ایران در ماه جولای به نسبت ماه گذشته 4/7 درصد افزایش یافته و به حدود 216 هزار بشکه در روز رسیده است. این افزایش ماهانه در حالی صورت گرفته است که آمریکا معافیت‌های واردات نفت ایران را پایان داده است.»

 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات