صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۶۷۶۸

روایت سردار باقری از علت عدم حمله نظامی آمریکا پس از انهدام گلوبال هاوک


 سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در دومین جشنواره دانش و پژوهش نیرو‌های مسلح که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت: تقدیر از پژوهشگران برتر نیرو‌های مسلح سنت حسنه خوبی است که قرار شده هر دو سال یک بار انجام شود.
وی افزود‌: مفتخر به پیروی دین و کتاب الهی هستیم که به علم و دانش توجه زیادی دارد ضمن اینکه طبق فرمایشات اهل بیت هم تاکید زیادی بر این موضوع شده است.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: در طول تاریخ دوره اسلامی قله‌های علم و دانش در جامعه بشری همواره در اختیار مسلمانان بوده است و روزگاری امام جعفر صادق به عنوان رئیس مکتب شیعه؛ دانشگاهی را با حضور هزار نفر تاسیس کرده و مکاتب مختلفی از علوم با مبانی اسلامی توسعه پیدا کرد.
سرلشکر باقری اظهار داشت:‌همواره مسلمانان در قله‌های رفیع علم و دانش بوده‌اند و ما مفتخر به آن هستیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که همواره به علم و دانش توجه ویژه‌ای داشته و اگر تلاش خود را افزایش دهیم پیشرفت بیشتری در این مسیر خواهیم داشت. 
وی افزود: استعمار جهانی با انجام برخی اقدامات به دنبال عقب ماندگی جوامع اسلامی از علم و دانش بوده و کوشیده جهان غرب را در این مسیر برتر نگه دارد؛ و متاسفانه سال به سال و قرن به قرن جوامع اسلامی را وادار به واردات علم و دانش کرده است.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: وقتی جمهوری اسلامی به پیروزی رسید توانست به نتایج و راهکار‌های مطلوبی بر اساس روحیه خودباوری، استقلال، خودکفایی، خوداتکایی و باور ملی برسد که آن را جوانان ایجاد کردند تا برای حرکت رو به جلو و تعالی علم و دانش هیچ کمبودی نداشته باشیم و بر همین اساس می‌توانیم با توسعه این مسیر به سرعت به قله‌های علم و فناوری دست پیدا کنیم. 
سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر مستقل‌ترین کشور دنیا بوده و روی پای خود ایستاده‌ایم، ولی با مشکلاتی هم روبرو هستیم که دلیل آن عناد دشمنان و مشکلات مدیریت خودمان است، اما برای پیشرفت و رشد هیچ مشکلی را روبروی خود نداریم.
وی گفت: ما نباید به دلیل مشکلات و معضلاتی که به دست خودمان ایجاد کرده‌ایم ناسپاسی کرده و از نظام انقلاب اسلامی که حاصل خون تعداد زیادی شهدای عزیز است طلبکاری کرده عکس‌العمل‌هایی نشان دهیم که در شان خود و جامعه اسلامی نیست.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: در دفاع مقدس مسائل و مشکلات متعددی داشتیم و اینکه بتوانیم در برابر یک کشوری که تا بن دندان مسلح بوده و پشتیبانی بیش از ۳۰ کشور دنیا را در اختیار داشته بتوانیم ۸ سال در برابر آن‌ها مقاومت کنیم، شوخی نیست. این در حالی است که در نهایت هم آن‌ها با دست خالی کشورمان را ترک کردند و جمهوری اسلامی در اوج افتخار و سربلندی است. 
سرلشکر باقری گفت: اجرای عملیات‌های بیت‌المقدس و فتح‌المبین و تعدادی دیگری از عملیات‌ها با افتخار آفرینی جوانان بوده است ضمن اینکه عبور از اروند و پل ۱۵ کیلومتری در هور و حل و فصل مشکلات صنعتی در آن دوران همگی با خلاقت و علم و تعهد جوانان این کشور و ایثار عمر، فکر و جان آنان بوده که توانسته مسائل کشور حل شود.
وی گفت: پس از دفاع مقدس هم در حوزه دفاع و امنیت همان جوانان و نسل‌های بعدی آنان مسائل و مشکلات کشور را حل کرده و پیروزی‌های جنگ ۳۳ روزه و پیشروی‌های انصارلله و نابودی گروهک‌های تروریستی داعش همگی حاصل تفکر و اندیشه جوانان دارای علم و تعهد ایرانی بوده است. 
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: اگر یک گروه چریکی و تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی به یک منطقه محدود در لبنان حمله کرد و در نهایت هم بعد از جنگ ۳۳ روزه از منطقه عقب نشینی کرده و پس از پایان جنگ در گزارشات خود اذعان به شکست کردند همگی حاصل تعهد، علم و روحیه خودباوری بوده است.
سرلشکر باقری گفت: اگر رژیم سفاکی مانند عربستان به مردم پابرهنه و دست‌های خالی یمنی حمله کرده و جنایات متعددی را انجام داده است و توانسته در طول ۵ سال اخیر تجاوز و وحشیگری خود را ادامه دهد و دنیا هم هیچ واکنشی به این موضوع نداشته، ولی حالا انصار الله موشک و پهپاد دوربرد می‌سازد و هواپیمای اف ۱۶ و پهپاد‌های پیشرفته متجاوزین را ساقط می‌کند.
وی گفت: اگر آمریکا که تا لبه تصمیم‌گیری برای حمله به جمهوری اسلامی ایران بعد از ساقط کردن پهپاد گلوبال هاک بوده است و به این بهانه که فکر کردند تعداد زیادی در ایران کشته می‌شود از این اقدام خود عقب نشینی کرده‌اند، اما دلیل واقعی آن بازدارندگی ملت ایران بوده است. در حالی که آمریکایی‌ها در کارنامه جنایت‌هایشان حمله اتمی داشته‌اند و اصلا به تعداد کشته شدگان فکر نمی‌کنند. هیچ مستشار نظامی خارجی در طول ۴۰ سال جمهوری اسلامی در ایران نبوده و فکر و ایده رهبرمان و همت ملت ایران بوده که توانسته‌ایم در بعد دفاع و امنیت سربلند و استوار حرکت کرده و قله‌های پیشرفت را به دست آورده و جلو برویم که تمام این اقدامات به برکات انقلاب اسلامی بوده که به حوزه علم و اندیشه اهمیت زیادی داده است.
سرلشکر باقری گفت: به عنوان رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به عزیزان پژوهشگر می‌گویم هیچ مانعی در انجام خواسته‌های شما نیست و نه محدویت سازمانی داریم و نه محدویت مالی و ساختاری. ضمن اینکه در موضوع پژوهش‌های صنعتی مانعی وجود ندارد.
وی گفت: ما دغدغه‌مند پژوهشگران هستیم و برای حل مشکلات آن‌ها تلاش می‌کنیم.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: باید بررسی کنیم چه میزان در تدوین نقشه علمی نیرو‌های مسلح پیش رفته‌ایم البته این موضوع در حال نهایی شدن است و بیش از یک و نیم سال است جلسات این نقشه علمی تشکیل می‌شود.
سرلشکر باقری گفت: اگر این نقشه علمی را داشته و با درختواره پتانسیل‌های لازم را تدوین کنیم و بتوانیم با زمانبندی و رعایت جوانب مناسب سرعت رشد را تنظیم کنیم اقدام مطلوبی انجام داده‌ایم. 
وی گفت: دو سال پیش خواستار نظام ارتقاء پژوهشگران شدیم که این تاخیر به کوتاهی من باز نمی‌گردد، ولی تلاش همه نیرو‌های مسلح باید به قدر نیاز و اعتبارشان و حداکثر توان به کار بسته شود؛ لذا پژوهشگران برای نهایی شدن این کار همچنان موضوع را پیگیری کنند. 
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ما انقلاب کردیم تا عنان کشور را به دست خودمان بگیریم و می‌دانیم دشمن هم زیاد داریم، ولی باید مسائل و مشکلات خود را به مجموعه پژوهشی و تحقیقاتی آورده و به دنبال رفع آن باشیم؛ و در همین مسیر می‌توانیم با دور زدن موانع و عبور از آن‌ها راه و روش خود را تعیین کنیم. 
سرلشکر باقری گفت: دغدغه و توجه من به حوزه پژوهش و تحقیقات زیاد است و نباید در نیرو‌های مسلح پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا برای گرفتن صرفا نمره باشد و اگر این موضوع اینگونه شد قطعا در پیشگاه خداوند مسئول هستیم، لذا باید این اقدامات هدفمند و انگیزه جهادی باشد.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: پژوهشگران به مانند رزمندگانی هستند که در خلیج فارس برای دفاع از منافع ملی و ملت با یک قایق و با دست خالی در حال دست و پنجه نرم کردن با یک شناور انگلیسی هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات