صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۱۶۸۰۵

انزوای بولتون در کاخ سفید

یک رسانه آمریکایی نوشت: ترامپ به دلیل اختلاف مواضع بولتون برای توافق با طالبان، وی را از سیاست افغانستان کنار گذاشته است.

 

انزوای بولتون در کاخ سفید| ترامپ مشاور امنیت ملی را از سیاست افغانستان کنار گذاشت

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، روزنامه واشنگتن پست خبر داد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا «جان بولتون» مشاور امنیت ملی این کشور را در موضوع سیاست آمریکا در افغانستان و در بحبوحه مذاکرات واشنگتن و طالبان کنار گذاشته است.

به گزارش این رسانه آمریکایی، برخی از گزارش‌ها حاکی از اختلاف بیشتر ترامپ با مشاور ملی آمریکا حکایت دارد، به‌طوری که ترامپ در اوایل سال جاری آشکارا از مواضع بولتون در قبال ایران خشمگین شده و بارها مخالفت خود را با وی اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، بولتون که مخالف توافق صلح با طالبان است، از سوی دولت ترامپ در موضوع افغانستان کنار گذاشته شده، تا جایی که حتی به وی اجازه داده نشد پیش‌نویس توافق با طالبان را مشاهده کند.

واشنگتن پست در ادامه افزود: حتی بولتون در جلساتی که ترامپ با معاونین ارشد و وزاری این کشور در موضوع افغانستان برگزار کرده اجازه حضور نیافته است.

نهمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر به پایان رسیده و این گروه اعلام کرده است که در آستانه رسیدن به توافق با واشنگتن برای پایان جنگ در افغانستان است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات