اقتصادی >>  بازار سرمایه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۶۸۸۴

۲۶ پادگان برای ساخت ۱۰۰هزار واحد مسکونی نیرو‌های مسلح انتخاب شد

وزیر راه و شهرسازی از انتخاب ۲۶ پادگان و تکمیل سه ماهه ثبت‌نام کارکنان نیرو‌های مسلح مشمول ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی خبر داد.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی صبح دیروز دهم شهریورماه در اولین همایش سراسری تأمین و ساخت یک صد هزار مسکن کارکنان نیرو‌های مسلح در محل وزارت دفاع گفت: زمین‌هایی که در اختیار نیرو‌های وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح برای اجرای تفاهمنامه مشترک بین وزارت راه و وزارت دفاع در احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیرو‌های مسلح هست بیش از نصف میزان متراژ زمین‌هایی است که باید در اختیار اجرای این طرح قرار بگیرد؛ که امیدواریم با تخصیص این زمین‌ها کار به زودی آغاز شود. اسلامی ادامه داد: برای ۵۰ هزار واحد دیگر در اجرای این تفاهمنامه وزارت راه‌وشهرسازی از طریق ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، شهر‌های جدید با پیگیری مدیران عامل شرکت‌های عمران شهر‌های جدید و بازآفرینی شهری زمین‌های مورد نیاز را برای اجرای این کار فراهم خواهد کرد و در اختیار اجرای این تفاهمنامه قرار می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی بر تشکیل سریع پرونده‌ها تأکید کرد و گفت: در خصوص تشکیل پرونده‌ها تنها به بانک عامل بخش مسکن اکتفا نشود و سایر بانک‌ها همچون بانک سپه، ملت، پاسارگاد و رفاه برای انجام این طرح وارد شوند و از توان این بانک‌ها نیز بهره گرفته شود تا بتوانیم سهم ۲۰ درصدی بانک‌ها برای تخصیص منابع به اجرای این تفاهمنامه را عملیاتی کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به این مطلب که اجرای این تفاهمنامه به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: تلاش وزارت راه، تکمیل واحد‌های مسکونی کارکنان نیرو‌های مسلح در دو ساله ۹۸ و ۹۹ است.
اسلامی با اشاره به اینکه ۲۶ پادگان ارتش و نیرو‌های مسلح مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را برای اجرای طرح‌های تولید مسکن اخذ کرده‌اند، گفت: اراضی مورد نیاز برای اجرای این طرح مراحل قانونی خود را طی کرده و در اختیار اجرای این طرح قرار می‌گیرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات