تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۱۶۹۰۰
تحلیلی بر ادعای جدید رسانه های ضدانقلاب علیه ایران

چرا رژیم اسرائیل خود را به در و دیوار می کوبد؟

ایران در 8 سال گذشته موفق به ایجاد یک شبکه بسیار قوی در سوریه و منطقه شده است. ایران با حمایت از نیروهای سوریه و با دعوت دمشق از مستشاران ایران برای اعزام به سوریه موفق شده است تا یک هراس راهبردی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل / مهدی نوری
چرا رژیم اسرائیل خود را در و دیوار می کوبد؟رژیم صهیونیستی اخیرا به حشد الشعبی در عراق، حزب الله لبنان و دمشق حمله کرد. علاوه بر این، رسانه های وابسته به این رژیم بارها از هدف قرار دادن پایگاه های ایران در سوریه خبر داده اند. این مسئله باعث شده تا برخی رسانه های معاند به بررسی چرایی عدم پاسخ دهی از تهران نسبت به حملات اسرائیل بپردازند. بی بی سی فارسی در مقاله ای با عنوان «اسراییل سپاه پاسداران را آچمز کرده است؟» مدعی شده که رژیم صهیونیستی به صورت مرتب به اهداف محور مقاومت حمله می کند اما ایران هیچ جوابی نمی دهد. یادداشت « بمب‌های اسرائیل آدم را منطقی می‌کند» در سایت دویچه وله فارسی یک نمونه دیگر است که به قلم فرزانه روستایی نگاشته شده است. روستایی پیش از فرار از ایران، دبیر بخش بین الملل روزنامه شرق و عضو شورای سردبیری این روزنامه بود.
«آیا جمهوری اسلامی از حمایت «جبهه مقاومت» دست می‌کشد؟» در سایت ضدانقلاب زیتون، یکی دیگر از این دست مطالب است. همچنین این سایت در مطلبی دیگر با عنوان «تهدید از ایران، حمله از اسرائیل» به بررسی اظهارات مقام معظم رهبری که اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید پرداخته است و به نوعی این گزاره را به مخاطب القا کرده که ایران توانایی پاسخ دهی به حملات صهیونیست ها را ندارد. در این مطلب صرفا با نگاهی به شرایط منطقه قصد داریم به این ادعای رسانه ای ضدانقلاب که مدعی عدم توانایی تهران در پاسخ دهی به تجاوزات صهیونیست ها هستند، بپردازیم.
اسرائیل چگونه توسط ایران آچمز شده است؟
Ø     آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی در 8 سال گذشته به دنبال اجرای برخی طرح ها در منطقه بوده است. یکی از این طرح ها تقویت گروه های تروریستی مانند داعش با هدف جنگ داخلی در منطقه و تجزیه برخی کشورها مانند سوریه وعراق بوده است. در این مسیر، رژیم صهیونیستی با حمایت های همه جانبه از تروریست های مستقر در سوریه و از سوی دیگر  آمریکا با حمایت مادی و لجستیکی از تروریست های داعش، زمینه را برای بقای این گروه مهیا کردند. اما این هدف و برنامه غربی-عبری با ورود ایران به تحولات سوریه و عراق ناکام شد و بزرگترین طرح صهیونیست ها با هدف تجزیه کشورهای منطقه به کمک ایران شکست خورد. بنابراین رژیم صهیوینستی تنها گزینه ای که برای کاهش آلام خود در برابر این شکست دارد حملات پراکنده و ادعایی به برخی مواضع غیر حساس ایران ویا گرو های مقاومت در منطقه بوده است.
Ø     نکته مهم دیگر این است که ایران در 8 سال گذشته موفق به ایجاد یک شبکه بسیار قوی در سوریه و منطقه شده است. ایران با حمایت از نیروهای سوریه و با دعوت دمشق از مستشاران ایران برای اعزام به سوریه موفق شده است تا یک هراس راهبردی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند. در این ارتباط ایران در جنوب سوریه با شکست دادن تروریست ها برای نخستین بار به نزدیک ترین موضع در مرزهای سرزمین های اشغالی نزدیک شده است. بن کاسپیت تحلیلگر صهیونیست روز 4 شهریور در روزنامه معاریو نوشته است: "نتیجه نبرد اسرائیل علیه قاسم سلیمانی متناقض است. از جنبه تاکتیکی، اسرائیل با موفقیت مانع تلاش ایران برای دستاوردهای محلی می شود. اما از جنبه راهبردی، ایران محوری ایجاد کرده است که از تهران شروع می شود تا به بیروت منتهی می گردد و به بلندی های جولان نیز شعبه می زند. قول های روس ها و امریکایی ها بی پایه از آب درآمد. فاصله ایرانی ها تا مرز ما 80 کیلومتر نیست. حتی بعید است 80 متر باشد. محور شیعی پیروز شد. محور شیعی در حال بستن مرزهای ماست. این یک واقعیت ناراحت کننده و پیچیده و تهدید کننده است."
Ø     ایران با حمایت های معنوی و سیاسی خود از گروه های مقاومت، اسرائیل را در نوعی حصار محکم قرار داده است. انصارالله یمن اکنون تبدیل به یکی از قدرتمندترین گروه های منطقه شده که حتی تکنولوژی مقابله با پهپادهای مدرن آمریکا را به دست آورده و 2 پهپاد ام کیو 9 آمریکا را ساقط کرده است و توانسته با پهپادهای   مدرن خود، شرقی ترین نقاط عربستان را هدف قرار دهد. اقتدار نظامی و سیاسی انصارالله باعث شده که حتی آمریکا اخیرا از احتمال مذاکره با این جنبش خبر دهد. اسرائیل بارها از قدرت انصارالله به وحشت افتاده و تسلط این حزب بر تنگه باب المندب را خطر بزرگی برای خود تلقی کرده است. گروه های مقاومت فلسطین نیز با وجود محاصره 12 ساله اما توانسته است از لحاظ نظامی به اندازه ای پیشرفت کنند که زمان جنگ های اسرائیل با حماس را از 51 روز به 2 روز کاهش دهند. علاوه بر این در جنگ اخیر، اسرائیل سراسیمه پیشنهاد آتش بس را به حماس ارائه اد. چرا که این جنبش بیش از 700 موشک به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرد و سامانه های دفاعی این رژیم تنها 30 درصد از آن ها را رهگیری ومنهدم کردند. حزب الله لبنان نیز به بزرگترین کابوس این روزهای اسرائیل تبدیل شده و مقامات صهیونیستی بزرگترین تهدید خود را این حزب می دانند. حتی در ماجرای اخیر حمله پهپادی اسرائیل به لبنان، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان با تهدیدات خود باعث شده تا نظامیان صهیونیستی از مرزهای لبنان عقب نشینی کرده و خود را برای یک حمله غافلگیرانه از سوی حزب الله آماده کنند. بسیاری از رسانه ها اعلام کردند که حزب الله بدون شلیک حتی یک گلوله اسرائیل را شکست داد. در ادامه نیز روز یکشنبه حزب الله لبنان اولین ضربه را به اسرائیل وارد کرد.  حزب الله لبنان روز یکشنبه طی یک حمله غافلگیرانه موشکی و در پاسخ به ترور ناجوانمردانه دو جوان رزمنده حزب الله در سوریه، یک خودرو نظامی رژیم صهیونیستی که در حال تردد در مسیر منتهی به پادگان افیفیم بود را با شلیک موشک ضد تانک منهدم کرد بطوری که بر اساس گزارشات منتشر شده کلیه سرنشینان مسلح این خودرو نظامی کشته و زخمی شدند. البته حزب الله اعلام کرده که این عملیات در واکنش به شهادت دو نیرویش در سوریه بوده و  هنوز پاسخ تجاوز ضاحیه مانده است، این یک جنگ روانی هوشمندانه به تمام معناست و اسرائیل  در هراس کامل از زمان پاسخ بعدی  حزب الله  خواهد زیست. نیروهای حشد الشعبی در عراق نیز با وجود تمام فشارهایی که عربستان و آمریکا به دولت عراق برای انحلال آن وارد می کردند اکنون به جزئی از ساختار رسمی عراق تبدیل شده اند و تهدیدی جدید علیه اسرائیل و دیگر دشمنان محور مقاومت ایجاد کرده اند. اکنون جبهه ای از گروه های مقاومت از حشد الشعبی در عراق تا انصارالله یمن و حزب الله و گروه های فلسطینی تشکیل شده است که اسرائیل را در 5 محور درگیر خواهد کرد. این اقتدار مقاومت است که اکنون رژیم صهیونیستی را در چنگال قدرتمند خود گرفتار کرده و این رژیم به دنبال دست و پا زدن های بیخودی است که از این این چنگال فرار کند. اما به هر میزان که اسرائیل به حملات خود علیه محور مقاومت ادامه دهد فشار این چنگال قدرتمند را بر گردن خود بیشتر احساس خواهد کرد. درو اقع حملات اخیر رژیم صهیونیستی برای رها شدن از این محاصره بوده و در واقع واکنشی به فشارهای استراتژیکی است که ایران برای اسرائیل خلق کرده است.
Ø     ارزیابی های اسرائیل بیانگر آن است که ایران تصمیم دارد یک مسیر زمینی از اراضی خود با استفاده از عراق و سوریه تا لبنان و سواحل دریای مدیترانه ایجاد نماید و ایران برای این منظور از مناطقی که شیعیان در آن حضور دارند استفاده می کند و با بهره گیری از خلاء سیاسی موجود، برای خود در این مناطق جای پا درست کرده و تا آن ها را به مناطقی تحت تسلط خود تبدیل نماید. یوسی ملمان از مقامات امنیتی اسرائیل اخیرا در رابطه با قدرت ایران اعلام کرد،  موشک ها موجود ایران در عراق از انواع فاتح 110، زلزال و ذوالفقار بین 200 تا 700 کیلومتر بُرد دارد و نباید فراموش کرد که مسافت غرب عراق تا اسرائیل تنها 400 کیلومتر است، ارتش عراق 39 موشک اسکاد در سال 1991 به سوی تل آویو، گوش دان، حیفا و دیمونا شلیک کرد. وی در بخش دیگری از تحلیل خود افزود: ایران برای هدف قرار دادن اسرائیل نیازی به سایت های موشکی در عراق ندارد زیرا این کشور دارای موشک های بالستیک دور بُرد شهاب است که می توانند مسافتی معادل 1300 تا 2000 کیلومتر را طی کرده و هر نقطه ای در اسرائیل را منهدم نماید.  «نفتالی بنت» وزیر آموزش اسرائیل نیز مدعی شده که اسراییل به ایران اجازه نخواهد داد کریدور زمینی‌ از ایران و از طریق عراق به سمت لبنان و سوریه کشیده شود؛ چراکه ایران درصدد است از این کریدور به عنوان خط توزیع تسلیحات به گروه‌های نظامی در لبنان و سوریه استفاده کند. در واقع حملات اخیرا اسرائیل را نیز از این زاویه می توان تفسیر کرد که در واقع واکنشی از سوی اسرائیل به ایجاد یک کریدور زمینی از ایران تا لبنان است و این به معنای خلق بزرگترین هراس راهبردی برای رژیم صهیونیستی است.
نتیجه
«جنگ با ایران، چیزی است که حتی نمی‌خواهم تصورش را بکنم»؛ این جمله‌ای است که «اران اتزیون» که سال‌ها در عالی‌ترین سطوح شورای امنیت رژیم صهیونیستی و وزارت خارجه این رژیم فعالیت کرده در مصاحبه‌ای مفصل با نشریه «هاآرتص» درباره احتمال وقوع درگیری نظامی میان تل‌آویو و تهران می‌گوید. این جمله به معنای نوع نگاه اسرائیل به قدرت ایران است. در واقع حملاتی که اخیرا از سوی اسرائیل به مواضع مقاومت صورت گرفته بیانگر یک نوع ترس و هراس راهبردی از قدرت ایران و محور مقاومت است. مقام معظم رهبری بارها از فروپاشی اسرائیل سخن گفته اند. بسیاری ازمراکز فکری و  اطلاعاتی امریکا نیز صراحتا این نظر را تایید کرده اند که اسرائیل تا سال 2027 فرومی پاشد. علاوه بر این کشوری مانند ایران با نگاه کلان و استراتژیک خود نمی تواند و نباید خود را درگیر مسائل بسیار حاشیه ای و تاکتیکی کند. چرا که گروه های مقاومت که ایران را حامی و پشتیبان خود می دانند به این حملات جواب داده و جواب می دهند. ایران تنها در چند نمونه که تروریست های داعش در ایران عملیات هایی را انجام دادند به صورت آشکار و صریح با شلیک چند موشک، اقتدار موشکی و نظامی خود را به رخ دشمنان کشید. علاوه بر این، ایران پیروزی بزرگی که در منطقه کسب کرده است در درجه اول به شکست کشاندن محیط بازی و نقشه های آمریکا و اسرائیل برای تجریه سوریه و عراق بود. همچنین نظم کنونی حاکم بر منطقه که نظمی آمریکایی بوده با تلاش های ایران در به شکست کشاندن سیاست های غرب رو به زوال بوده و نوعی نظم منطقه ای در حال ظهور است. مسئله دیگر این است که ایران در ماجرای توقیف نفت کش گریس 1 در جبل الطارق با واکنش قاطع خود و توقیف نفت کش انگلیس اقتدار خود را در دریا نشان داد. اهمیت این مسئله در این بود که پس از اقدام انگلیس در توقیف نفت کش ایران، مقام معظم رهبری بلافاصله لندن را تهدید کرده و وعده واکنش قاطع دادند. مقام معظم رهبری تاکید کردند که جمهوری اسلامی دزدی دریایی انگلیس خبیث را بی‌جواب نمی‌‌گذارد و بلافاصله پس از این سخنان، نفت کش انگلیس در خلیج فارس توسط ایران توقیف شد. همچنین ساقط کردن پهپاد فوق مدرن آمریکا توسط ایران نیز نشان داد که سطح و کیفیت قدرت نظامی ایران در چه جایگاهی است. بنابراین اینکه ایران به حملات پراکنده اسرائیل جواب داده نشان از ضعف نیست. چرا که قطعا اسرائیل از آمریکا و انگلیس     قوی تر نیست که ایران با اقتدار به اقدامات آن ها به صورت نظامی جواب داد. در واقع ایران موشک پرانی ها و حملات پهپادی محدود اسرائیل را یک نوع اقدام منفعلانه و به دلیل شکست های پیاپی اسرائیل در منطقه     می داند و به همین دلیل کلاملا واضح است که نباید برای این گونه اقدامات سطحی پاسخ از سوی کشوری مقتدر مانند ایران صورت بگیرد بلکه حزب الله لبنان و حماس و دیگر گروه های مقاومت به خوبی قادر به مقابله با این اهداف هستند. شاهد مثال این مسئله نیز هراسی است که در سرزمین های اشغالی پس از سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله حاکم شده که رژیم صهیونیستی منتظر پاسخ ما باشد. مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که دوران بزن در رو تمام شده است. این مسئله بارها رنگ واقعیت به خود گرفته است و ایران هر زمان که شاهد اقدامی خباثت آمیز از سوی غربی ها و صهیونیست ها بوده واکنش قاطع نشان داده است. علاوه بر این وعده های مقام معظم رهبری تاکنون همه به حقیقت پیوسته اند. به عنوان مثال در مورد سوریه زمانی که دولت این کشور بخش زیادی از سرزمین خود را ازدست داده بود ایشان با اطمینان به دمشق وعده پیروزی داد که در نهایت این امر محقق شد. علاوه بر این در فروردین ماه 94 نیز که ائتلاف سعودی به یمن حمله کرد ایشان تاکید کردند که پوزه آل سعود در یمن به خاک مالیده خواهد شد که پس از 53 ماه این امر محقق شده است. همچنین در مورد جنگ 33 روزه نیز ارزیابی ایشان به واقعیت پیوست. پيش بيني افول آمريكا بعد از 11 سپتامبر و گرفتاري در باتلاق عراق، پيش بيني وقوع انقلاب در مصر با روحيه اسلامي - انقلابي ملت مصر و پيش بيني عقب نشيني اسرائيل و پيروزي مقاومت در سال 2000 بخشی دیگر از پیش بینی های محقق یافته مقام معظم رهبری است.
بنابراین به نظر می رسد حملات رسانه ای علیه ایران بیشتر به دلیل شکست های پی در پی در برابر ایران بوده و بدین گونه سعی می کنند مسابقه و مبارزه ای را که در دنیای واقعی از ایران نبرده اند در فضای مجازی و رسانه ها با پیروزی همراه کنند. اما غافل از اینکه دستاوردهای میدانی ایران با هیچ حمله رسانه ای قابل سانسور شدن نیست و اسرائیل همچنان در حال دست و پا زدن برای شکست حصاری است که ایران به دور این رژیم جعلی کشیده است. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات