صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۶۹۳۰
خبرگزاری آناتولی:

آمریکا مشغول آموزش700 تروریست در شمال سوریه است

یک خبرگزاری ترکیه‌‌ای فاش کرده که، هم اکنون نظامیان آمریکایی سرگرم آموزش 700 تروریست با اکثریت عرب، در شمال شرق سوریه هستند.

آناتولی گزارش داد، نظامیان آمریکایی هم اکنون سرگرم آموزش 700 تروریست در شمال شرق سوریه هستند. اکثر این تروریست‌ها عرب و بقیه نیز کرد هستند. طبق این گزارش، آمریکا علاوه بر آموزش نظامی این تروریست‌ها، از آنها حمایت‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی هم می‌کند و بهانه واشنگتن نیز مبارزه با داعش است. شهرک «شدادی» در استان «حسکه»، از جمله مناطقی است که آمریکا در آنجا تروریست‌ها را آموزش می‌دهد.
به گزارش خبرگزاري صدا وسيما، فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا مدعی شد که این 700 نفر درباره روش تامین و حفظ امنیت داخلی، شناسایی و خنثی کردن بمب‌های دست ساز و عملیات ضد چریکی، تحت آموزش کارشناسان نظامی آمریکایی قرار دارند. این در حالی است که با توجه به نابودی داعش و منافع آمریکا در سوریه، این افراد احتمالا در زمینه تخریب و برهم زدن امنیت در سوریه، آموزش می‌بینند. آمریکا در شرق سوریه، 18 پایگاه نظامی و حدود 2000 نیروی نظامی دارد. البته، این حضور غیر قانونی بوده و دمشق بارها خواستار خروج تفنگداران آمریکایی از سوریه شده است. 
هشدار ارتش سوريه به گروه‌هاي تروريستي
همزمان انتشار خبرهایی مبنی برنقض آتش بس توسط تروریست‌های تکفیری در استان ادلب، ارتش سوریه هشدار داد، درصورت عهد شکنی گروه‌های تروریستی، عملیات آزادسازی ادلب ادامه پیدا خواهد کرد. این عملیات اخیرا با وعده مجدد ترکیه در‌باره اخراج تروریست‌ها از مناطق کاهش تنش در استان ادلب، متوقف شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، ارتش سوریه که ششم مرداد عملیات آزادسازی ادلب را آغاز کرده بود ، طی کمتر از یک ماه موفق شد 600 کیلومتر مربع در شمال غرب سوریه را از لوث تکفیری‌ها پاکسازی کند.
«اسکندر سومر» فرمانده میدانی ارتش سوریه در محور عملیاتی «تمانعه» ـ «خان شیخون» به خبرگزاری مذکور گفت: نیروهای ارتش سوریه فقط طی سه هفته توانستند تروریست‌های مورد حمایت بیگانگان را از «مورک» در شمال حماه، تا خان شیخون و تمانعه عقب برانند و ما این آمادگی را داریم که به پیشروی خود ادامه دهیم. 
دمشق چند روز پیش به پیشنهاد روسیه ، آتش بس یک طرفه را قبول کرد و هم اکنون آرامش شکننده‌ای بر این منطقه حاکم است. سرگرد «احمد علی» یکی دیگر از فرماندهان میدانی ارتش سوریه، از آتش بس به عنوان فرصتی برای فریب خوردگان یاد کرد تا آنها از عفو عمومی دولت بهره مند شوند و دوباره به آغوش جامعه برگردند.
اما در عمل تروریست‌ها که بیشتر عضو گروه تکفیری «جبهه النصره» هستند، به هیچکدام از توافقات آستانه عمل نکرده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات